Sos verde condimentat

Vezi versiunea printabila

Ideea acestui sos mi s-a conturat pe masura ce citeam articolul Elenei Toma despre un alt fel de pesto.

Am folosit:

- o legatura patrunjel (IG=5);
- o legatura marar (IG=15);
- o legatura frunze de ridichi (IG=15);
- un pumn seminte crude de floarea soarelui (IG=35);
- un pumn seminte crude amestec - in (IG=35), susan (IG=35), dovleac (IG=25);
- 2 catei de usturoi (IG=30);
- zeama de la o lamaie (IG=20);
- aproximativ 2-3 linguri ulei de masline;
- piper mozaic, chili, sare (condimente IG=5);
- apa plata.

Legaturile de verdeata le-am folosit integral, nu doar frunzele, iar volumul lor fiind aproximativ egal nu as putea spune ca s-a simtit vreo aroma anume, dar evident ca se pot folosi in cantitate mai mare frunzele preferate.
Cantitatile ingredientelor/ raportul dintre ele sunt discutabile, in functie de aromele preferate si de textura finala dorita.


Am avut noroc cu blenderul ca a facut fata, in ciuda lipsei mele de organizare si a adaptarii cantitatilor pe parcurs, iar rezultatul a iesit foarte cremos.


L-am consumat alaturi de rosii (IG=30), ridichi (IG=15) si morcovi (cruzi IG=30).


Cu siguranta sunt multe combinatii pe care le puteti face cu acest sos, dar alaturi de niste rosii cat mai dulci, va spun sigur ca e foarte gustos!

9 comentarii:

Elena Toma spunea...

Superba idee! O sa incerc si eu versiunea ta picanta. Eu de-abia astept leurda, sa fac si sa incerc cu mieji de dovleac. Felicitari si un weekend placut!

Nik26 spunea...

Ma bucur ca te atrage si versiunea mea. ;) Multumesc inca o data pentru idee!
Weekend placut si tie! :)

Antzu' spunea...

si pe mine si pe mine ma atrage:X..se va face sigur..yum yum

Andreea Lazarescu spunea...

Yammm! Suna bine! Ii dam o incercare, musai :-)

Nik26 spunea...

Sper sa va placa! ;)

vincent spunea...

Salut,

Am intrat pe blog-ul dvs. si ne-a placut foarte mult - aveti retete culinare delicioase YUM!!! YUM!!!
Ne-am bucura sa va avem in familia Petitchef

Am fi incantati daca ati dori sa adaugati blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com astfel incat utilizatorii nostri, cat si noi, sa ne putem bucura de retetele dvs.

Petitchef este un portal frantuzesc bazat pe retete culinare. Cateva sute de blog-uri sunt deja inscrise si beneficiaza de expunere pe Petitchef.

Pentru a adauga blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com puteti folosi http://ro.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form sau puteti merge la http://ro.petitchef.com si dati click pe "Adauga blog-ul tau".

Toate cele bune,

Vincent
Petitchef

Nik26 spunea...

Multumesc pentru vizita. :)
Cat despre adaugarea blogului meu pe http://ro.petitchef.com - raspunsul a ramas "Nu, multumesc!".
O zi buna!

Ligia spunea...

Multumim pentru retete, m-au impresiont toate si am sa te adaug la Blogroll. Continua ceea ce faci cu tot curajul.

Nik26 spunea...

Multumesc mult, Ligia! :) Ma simt onorata! :D
Iti admir de mult timp toate creatiile, nu doar pe cele culinare! :) Mult succes in toate proiectele!