Raw Carob Fudge/ Caramele

Vezi versiunea printabila
Caramele cu parfum de sarbatoare, datorita nucilor, scortisoarei si fructelor uscate. Caramele naturale ce pot fi infasurate frumos in staniol colorat/ folie alimentara si asezate copiilor cuminti in ghetute sau folosite ca si bomboane pentru bradul de Craciun.
Reteta a descoperit-o Onaf pe Adventures of Raw Goddess Heathy, iar eu m-am inspirat din comentariile lui Mico. Multumesc (pentru a nici nu mai stiu cata oara ), fetelor!

Am folosit:

- o cana caise uscate (nu confiate!) = un pachet de 250 g (IG=35-40);
- o cana nuci (IG=15);
- 1/2 cana pudra de roscove (IG=15);
- 2 lingurite rase de scortisoara (IG=5);
- un strop de sare.

Masura mea a fost o cana de 250 ml, deci cana "clasica". Oricum, in cazuri precum acesta in care se foloseste cana ca masura pentru toate ingredientele, mai putin important ar fi cat are cana aleasa ca si gramaj, ci conteaza sa folositi pentru toate ingredientele aceeasi cana, adica aceeasi masura, pentru a pastra proportia intre ele.

Am pus totul in robot.


Dupa ce sunt bine maruntite ingredientele trebuie sa iasa o masa de compozitie destul de compacta pe care sa o intindeti intr-o tava de sticla pe care sa o dati la rece pentru cateva ore.
Mie ingredientele maruntite nu mi s-au parut prea legate (pentru ca robotul nu le-a maruntit prea fin) si chiar imi faceam griji ca nu se vor intari. Insa am asezat compozitia in 2 tavite (cam de marimea unor tablete de ciocolata) si intr-o forma pentru cuburi de gheata. Am presat totul foarte bine cu degetele si le-am lasat la congelator pentru 3 ore.


Au iesit perfecte!  Si tabletele...


dar mai ales caramelele - inimioare!


Eu zic ca e preferabil sa recurgeti la metoda aceasta cu formele pentru gheata. Reduceti astfel si timpul de pastrare la rece si obtineti caramele placute ca forma, usor de ambalat pe post de bomboane. In momentul in care sunt gata ele se scot fara probleme din forma, prin simpla rasturnare a tavii si apasare usoara.


Puteti incerca si cu alte fructe uscate. Se pastreaza perfect in frigider.


Informati-i deci pe Mosii lunii decembrie despre astfel de dulciuri... naturale, simple, inedite, originale!
Va spun sigur ca le vor placea si copiilor!

20 comentarii:

Ana spunea...

minunate,vreau sa fac si eu! dar de unde iau pudra de roscove? Multam! WE placut

Ana spunea...

eu am forme de gheata de la Ikea si le voi folosi pe acelea ; forme de inima,si altele...

Nik26 spunea...

Merci, Ana! :)
Pudra de roscove se gaseste in magazinele naturiste si costa cam 7-8 lei/ 250 g. Este de fapt inlocuitor de cacao, fara cofeina sau teobromina... Dar evident ca poti folosi si cacao... cum doresti.
Si forma mea din poza tot de la Ikea e! :D Deci sa le folosesti cu incredere!

Sakura spunea...

aha!
nu prera sunt ele pentru pisici dar...sunt bine de tinut minte
:)
multumim!

Nik26 spunea...

Bine ai revenit, Sakura! :)
Cu siguranta nu sunt pentru pisici! :) Dar sunt pentru oamenii-parinti de pisici! :b

Miutza spunea...

arata minunat! eu am facut reteta cu smochine, caise, cacao si arahide crude si nu mi-a placut rezultatul. cred ca tine de gust. uitandu-ma la pozele tale insa, parca imi vine sa incerc si varianta ta :)

Nik26 spunea...

Merci, Miutza! :)
Eu zic sa mai incerci macar o data cu fructele uscate preferate, cu nuci, pudra de roscove si scortisoara dupa gust...
Eu nu am gasit inca fructe uscate care sa nu imi placa :b, arahidele chiar nu cred sa poata inlocui nucile in reteta asta... poate mai bine migdale... iar pudra de roscove sa stii ca nu e asa amara si intensa la gust ca si cacaoa (datorita lipsei de teobromina), desi daca o gusti singura are o aroma aparte, placuta... insa in reteta mie mi s-a parut ca a lasat la suprafata aroma nucilor si a fructelor si un iz subtil de tot de scortisoara... :)
Poate mai incerci... dar sa faci in cantitati mai mici si sa gasesti combinatia potrivita gusturilor tale... ;) Cred ca se pot face enorm de multe combinatii pe scheletul acestei retete, deci rezulta arome finale diferite, iar una trebuie sa ti se para castigatoare! :)

Miutza spunea...

m-ai convins! :)am sa mai incerc o varianta, problema e ca nu pot manca nuci din cauza bilei lenese dar vad eu cum rezolv problema :)
o zi minunata!

Antzu' spunea...

super

Nik26 spunea...

Merci! :)

iulian spunea...

Abia am descoperit blogul tau ( se pare ca tu l-ai descoperit mai demult pe-al meu ) si imi place ce vad. Am facut si eu mai multe variante de astfel de prajiturele si toate au iesit excelente. Numai ca eu le pun doar un pic la congelator si apoi le las la frigider si se intaresc suficient de mult ca sa poata fi taiate. Data viitoare o sa le fac sub forma de tablete. Pana atunci puteti vedea cum mi-au iesit mie: http://rawmaniancantina.blogspot.com/2009/09/weekend-choco-delights.html

iulian

Nik26 spunea...

Multumesc pentru vizita! :)
Eu am inceput de putin timp sa studiez stilul de viata raw. :)

Anonim spunea...

Salut www.SpuneNuDrogurilor.com este o echipa recent formata, nonprofit, care si-a propus sa lupte pentru constientizarea opiniei publice, a tinerilor debusolati de societatea în care traim despre tot ceea ce înseamna consum de droguri într-un fel sau altul.
Daca prin actiunea ta, salvezi o singura viata de la decadere, considera ca ti-ai atins scopul, alaturi de noi toti ceilalti.

Daca doresti sa sustii aceasta campanie, afisaza pe blogul tau un banner, codul se preia de la: www.spunenudrogurilor.com vei fi sustinut si tu de aceasta campanie lasa un comentariu daca ne sustii sa te sustinem si noi Scuze de deranj

Nik26 spunea...

Daca va uitati pe coloana din centrul blogului meu, in sectiunea "Implica-te!", veti gasi link catre campania "Spune NU drogurilor!". :)

florena's_cakes spunea...

M-ai convins cu aceasta reteta, o s-o incerc imediat ce fac rost de pudra de roscove :P
Felicitari pt. caramele, arata tare bine!

PS: Te asteapta un premiu pe blogul meu!

Numai bine si multa sanatate!

Nik26 spunea...

Multumesc pentru apreciere! :)
Multumesc mult si pentru premiu! :)

Ligia spunea...

Miutza, daca mai esti prin preajma. Pentru o bila lenesa, nucile se pun la inmuiat de cu seara, vor fi mult predigerate in felul acesta, si gata de aseminilat. Prin inmuiere se activeaza enzimele vii din ele, si sunt practic vii.

Miutza spunea...

Ligia, multumesc mult pt tip! tocmai citeam azi ca trebuie sa inmuiem nucile, semintele, alunele inainte de a le folosi in diverse retete. Sper sa nu mai am probleme de-acum :)

Anonim spunea...

Buna !
Caramelele tale arata extraordinar!Am incercat si eu sa le fac dar din pacate nu s-au legat...nici tavita din frigider nici cea din congelator (sa nu mai spun ca nu reuseam sa le scot din forma de gheata). Ai vreo sugestie si pt mine? Imi place tare mult gustul lor...
Multumesc frumos !

Nik26 spunea...

Salutare! :) Imi pare rau ca nu ti s-au legat, dar ma bucur ca ti-au placut! ;)
In principiu iti cam dai seama imediat daca se vor intari sau nu - dupa ce mixezi totul cat mai bine, compozitia nu trebuie sa fie sfaramicioasa, ci ceva mai legata, lipicioasa. Daca nu e asa, ar trebui sa ajute daca mai adaugi ceva nuci. Iar daca nucile au fost lasate la inmuiat cateva ore, nu doar vei avea un gust si mai bun, ci si compozitia iese mai fina, mai legata.
Sper sa-ti fie de ajutor! :)