Piure din quinoa

Vezi versiunea printabila

Despre quinoa am citit prima data in cartea "Hrana vie pentru sanatate" a lui Gillian McKeith, este intitulata "cea mai puternica proteina", unul dintre cele 12 superalimente naturale, contine toti aminoacizii esentiali, este bogata in calciu.
Pe nutritiondata.com puteti vedea si diferentele intre quinoa cruda si quinoa gatita.
In timpul prepararii isi mareste volumul de 4 ori si se spune ca poate inlocui cu succes orezul alb in orice preparat, dar recunosc ca mie mi-a amintit de mei (considerat si el intre cele 12 superalimenta, dar cu IG=70) mai mult decat de orezul alb.

Ingrediente:

- o cana quinoa (IG=35);
- 100-120 g cascaval afumat.

Am preparat quinoa dupa recomandarile din cartea lui Gillian McKeith: am lasat-o la inmuiat in apa rece vreo 30 de minute, iar apoi am clatit-o foarte bine in mai multe ape (pentru a elimina saponina si a nu avea un gust amarui). Desi bobitele de quinoa sunt extrem de mici, sunt destul de usor de clatit pentru ca ele se strang la fundul apei, iar la suprafata raman doar eventualele impuritati.
Am pus-o la fiert la foc mic - 1 cana quinoa in 2 cani cu apa rece. In maxim 30 de minute dupa ce o asezati pe foc ea este gata, avand nevoie de doar 10-15 minute de fierbere propriu-zisa, timp in care va absorbi toata apa (deci nu o lasati la fiert nesupravegheata).



Dupa fierbere am mai lasat-o acoperita 5-10 minute, timp in care am taiat cubulete cascavalul afumat.
Puteti inlocui cascavalul afumat si cu o branza ceva mai grasa. Daca totusi va plac afumaturile, nu exagerati cu ele pentru ca sunt printre factorii ce pot conduce la cancer gastric.



Am amestecat foarte bine quinoa cu bucatelele de cascaval, pana la topirea lor.



Ii puteti da orice forma doriti. Va fi chiar mai usor daca o veti lasa intai sa se raceasca si abia apoi sa o "modelati".



Mie imi place foarte mult acest piure, intr-un fel imi aminteste de vremurile in care mancam piure de cartofi (IG=70!) cu cascaval.



Puteti incerca piureul si cu sos de rosii cu ceapa peste!  O bunatate!


14 comentarii:

Daniela spunea...

Ce bine arata!
Am facut si eu o data budinca din quinoa dar a avut un gust ciudat.
Voi incerca si varianta asta sarata.
Mersi pentru reteta.

alison spunea...

minunat imi pare!eu am un amestec cu red quinoa,orez ,susan,bulgur,e delicios!

Nik26 spunea...

@ Daniela: Merci! :)
Da, am citit ca se pot face si deserturi, dar nu am incercat inca.

@ Alison: Multumesc pentru vizita! :)
Am cautat salata de care zici si nu o gasesc... :o

Spufi spunea...

Arata foarte foarte bine. Unde gasesti quinoa?

drawforjoy spunea...

Quinoa mi se pare delicioasa. Eu o mananc cu miere dar pare foarte buna si cu cascaval.
Chiar o sa fac!

Nik26 spunea...

@ Spufi: Ma bucur ca te atrage! :)
Pe internet gasesti sigur si mai nou se gaseste si in magazinele naturiste mai mari sau in cele care au produse Solaris Bio.

@ drawforjoy: Cu miere cred si eu ca e delicioasa! :D Eu nu mananc miere datorita IG f. mare = 60... Insa posibil sa ajung si eu sa recurg la ea pentru vreun preparat raw... ;)

Tanti Jeni spunea...

ce bine arată! O să fac și eu o dată, sunt convinsă că e delicios! I-am zis lui Gheorghe de ”Quinoa” dar obsedatu ăsta de muzică electronică mi-a zis că e un album de Tangerine Dream. Îți trimte un fragment:
http://www.youtube.com/watch?v=8B3g1qO1Oi8

Daniela spunea...

Buna Nik26
Vin sa-ti aduc un premiu.
Te astept sa-l ei.

Sakura spunea...

Super postarea
Nu stiam (desi se zice ca pisicile stiu tot) de asa minune.
uneori la orez noi punem si tapioca
dar de aceasta minune de quinoa nu stiam nimic
multumim de post
:)

Nik26 spunea...

@ Tanti Jeni: Multumesc pentru fragment! :D Hipnotizant. Nu stiam de aceasta Quinoa muzicala! :)
Sa o incercati si voi pe cea alimentara! ;)

@ Daniela: Multumesc mult! :)
Esti foarte draguta! ;)
Il voi ridica zilele astea.

@ Sakura: Cu placere! ;)
Si eu multumesc pentru vizita si apreciere! :)

Just me spunea...

DACA ITI FACE PLACERE , TI-AM OFERIT UN PREMIU LA MINE PE BLOG!

Nik26 spunea...

@ Just me: Multumesc! :)
Imi face placere! ;)

Elena Toma spunea...

Pentru acest blog minunat si interesant, vine fuguta, pe aripi de viscol, un premiu de sarbatori. El trebuie doar ridicat de la mine de pe blog si oferit cui va place!

Nik26 spunea...

Multumesc, Elena Toma! :)