Sprot marinat

Vezi versiunea printabila
Inca ceva ce am invatat de la mama.

Am folosit:

- 1,6 kg sprot congelat;
- 1 cana si 1/2 apa;
- 1 cana otet;
- 1/2 cana ulei;
- 1 plic mare de piper negru (IG=5);
- cateva foi de dafin (IG=5).

Sare nu am pus pentru ca am uitat. Si nici nu mi s-a parut o problema lipsa sarii, insa eu sunt printre cei ce nu pun des sare in mancare...
Am dezghetat pestele si am curatat fiecare pestisor in parte de cap, mate, iar dupa spalare i-am asezat frumos intr-o cratita.



Am pus condimentele, apa, otetul si uleiul.
Daca aveti mai multe straturi de peste, nu uitati sa asezati condimente intre ele. Iar solutia de apa - otet - ulei trebuie sa fie suficienta cat sa acopere pestele.



Am lasat pestele la cuptor timp de 50 de minute.



Nu este obligatoriu sa fie facut la cuptor, ci se poate fierbe si pe aragaz.



Trebuie sa fie suficient de bine facut incat sa se poata manca cu tot cu oase (de fapt, ele nu trebuie sa se mai simta).
Dar aveti grija sa nu il fierbeti nici prea tare, pentru ca nu il veti mai putea scoate intreg pe farfurie.



Este foarte gustos si puteti sa il faceti pe cat de acrisor il doriti, in functie de cat otet puneti.
La cantitatile puse de mine, nu a iesit nici prea-prea, nici foarte-foarte... deci perfect!

5 comentarii:

Sakura spunea...

multu de poze si retete
arata fff bine noua fata a blogului
:)
mai vrem retete minunate
:)
saptamana buna

Nik26 spunea...

Merci, Sakura! :)
Sa inteleg ca te-au atras mirosul de peste si peisajul cel nou! :D
O saptamana cel putin buna si tie! ;)

drawforjoy spunea...

Miammmm, cred ca e foarte bun.
Imi place si peisajul tau cel nou. E mult mai frumos si mai aerisit acum.

Nik26 spunea...

E un fel gustos si poate fi pastrat in borcane la frigider si folosit in salate. :)
Merci, deci scopul (aerisirea :b) a fost atins! :D

Anonim spunea...

daca la toata reteta ii adaugai si ceapa...taiata rondele...care initial a fost frecata putin cu sare...