Salata de linte cu tahina

Vezi versiunea printabila

Am ajuns la aceasta salata inspirata de la reteta de tahina a lui Sheng. Multumesc mult, Sheng!

Am folosit:

- o cana linte bruna fiarta, foarte bine scursa (IG=30);
- cateva fire de patrunjel (IG=5);
- cateva fire de marar (IG=15);
- 1 fir de ceapa verde (IG=15);
- 1 catel de usturoi (IG=30);

* si tahina din:
- 2 linguri (mari, de supa) de tahini (IG=40);
- sucul de la 1/2 lamaie mica (IG=15);
- 3 linguri de apa plata.

De obicei folosesc linte verde, deci acum am incercat-o pe cea bruna pentru prima data si mi s-a parut ceva mai iute decat cealalta, dar foarte gustoasa.
Am fiert o jumatate de cana de linte - 40-45 de minute, fara inmuiere, schimbata apa dupa primele 25 de minute de fierbere, am clatit-o bine cu apa rece ca sa se mai duca din coji si am scurs-o foarte bine. A rezultat o cana de linte fiarta.



Tahina am facut-o adaugand peste cele 2 linguri de tahini zeama de lamaie, am amestecat putin, apoi am adugat pe rand cate o lingura de apa, amestecand de 2-3 ori dupa fiecare.
Se face incredibil de repede - initial da senzatia ca se intareste, iar apoi se omogenizeaza si se albeste. Mie mi se pare o alternativa glucidica nemaipomenit de gustoasa, rapida si mai sanatoasa pentru maioneza... si dupa cum i-am spus si lui Sheng, cred ca am sa fiu tentata sa folosesc tahina si in preparate ce contin lipide, in ciuda IG=40! Chiar merita incercata!



Dupa ce am facut tahina am amestecat-o cu lintea...



si cu verdeata, ceapa si usturoiul. (Recunosc ca in poza sunt 2 catei taiati, dar au fost prea multi, unul e suficient. )



Salata rezultata e foarte aromata si iute, un deliciu! Mi-a depasit orice asteptari!



Morcovii, pe langa iuteala ei, mi s-au parut incredibil de dulci!



Daca nu va plac ceapa si usturoiul sau pur si simplu nu e momentul sa le folositi, va recomand sa incercati salata chiar si fara ele!


8 comentarii:

Sakura spunea...

ohhh
linte..da
e oki
:)
are..fier...asa se zice
eu prefer..cartoful crud ..psiceste vorbind
:)

Tanti Jeni spunea...

Să ne păstrezi și nouă o porție! :)

P.S.: vezi că ai leapșă la noi la Cantină ;)

Nik26 spunea...

@ Sakura: Mda, am auzit de multe feline ce prefera cartoful crud... ;)) Oare de ce?!
Si chiar imi amintesc ca atunci cand am primit carnetul de sanatate al primei pisici, mi s-a dat o lista cu alimente bune si alimente rele pentru matze... iar cartoful crud parca era pe lista neagra... :b

@ Tanti Jeni: Nu mai e, dar e asa simplu de facut, incat nu aveti cum sa dati gres! :b

PS: Merci! ;)

CreveteL spunea...

Ohoh..ceva reteta de Shaik-uri nu stii ?

Nik26 spunea...

:) Pai... daca nu gasesti pe aici, inseamna ca nu.
Eu zic sa improvizezi un Shake.

Anonim spunea...

Salut sunt mihai membru la campania spune nu drogurilor spune pe bune am adaugat linku tau la sustinatori multumim ca ne sustii

Anonim spunea...

Salut sunt mihai membru la campania spune nu drogurilor spune pe bune am adaugat linku tau la sustinatori multumim ca ne sustii

Nik26 spunea...

Cu placere, Mihai! :)