Salata "4 Radacini"

Vezi versiunea printabila

Va propun o salata foarte simpla, crocanta, dulce-iute... mai mult dulce, decat iute!

Am folosit:

- o sfecla rosie (IG sfecla cruda=30);
- o ridiche neagra (IG=15);
- un morcov mare (IG morcov crud=30);
- o bucatica de radacina de telina (IG telina cruda=35).

Am ras toate radacinile, crude. Am decorat-o cu patru frunze de salata verde (IG=15), 4 frunzulite de telina verde (IG=15) si o maslina (IG=15)! Gata!



Dupa cum se vede, ridichea, telina si morcovul au imprumutat din culoarea sfeclei rosii, pentru ca am amestecat bucatile de radacini in timp ce le-am ras, direct in robot.



Pot fi rase si separat, ca sa isi pastreze fiecare culoarea si eventual asezate apoi in straturi distincte.

 

17 comentarii:

Sakura spunea...

http://memoriileluisakura.blogspot.com/2009/10/leapsai-was-slapped.html

Nik26 spunea...

Merci! ;)

Spufi spunea...

Nu ai mai adaugat nimic? ulei/sare/lamaie ? super healthy ce este acolo.

Nik26 spunea...

Nu, Spufi. :) Nu am ingrediente secrete. ;) Ce scriu pe blog, fix asta consum.
Imi imaginez ca nu toata lumea mananca asa, dar fiecare poate sa o completeze dupa cum simte... :)

Zazuza spunea...

baza de la tine, condimentele de la noi. me luuuuvz sfecla! si culmea e ca si motanul cel mare adora sfecla fiarta!

Cat with a Garden spunea...

This looks delicious and very healhty. We saw that you joined our blog followers and wanted to say a quick Bună ziua to you.
Purrs, Siena & Chilli

Nik26 spunea...

@ Zazuza: Ma bucur daca sunteti interesati (desi nu stiu daca pentru pisici e o idee buna... :o)! :)
Eu pana anul acesta recunosc ca nu am incercat-o cruda, dar pe motiv de IG mai mic la varianta cruda... Si am fost surprinsa cat e de buna! :D

@ Cat with a Garden: Ha, ha! ;) Very nice of you! :D Hello to you too!

Ducesa spunea...

waw, minunata salata asta!

Nik26 spunea...

Merci! :)

Sakura spunea...

ohh!
am uitat sa zic: sfecla fiarta e una din preferatele mele-alaturi de cartofii si varza cruda si ..multe alte legume-fara gluma pisiceasca
:)

Nik26 spunea...

Ce sa zic?! ;)) Gusturile nu se discuta! :D Daca iti plac si iti fac si bine... ;)

Tanti Jeni spunea...

Offf, ce bine arată... Eu aș mai fi pus niște cubulețe de brânză iar măslina aș păpa-o ultima! :)

Nik26 spunea...

Avantajul e ca o poti manca in combinatie cu orice mai doresti! :D

Andreea Stancu spunea...

Multumesc mult de reteta :D
Am facut astazi si a disparut imediat, desi nu era cantitate putina :P . Eu am mancat cam 1/3, restul revenindu-i mamei.
Nu m-am impacat cu ea asa goala, asa ca am adaugat un pic de sare, ulei de masline, otet de orez (nu a fost prea buna ideea ca nu prea se simtea - el fiind dulce), si otet de mere.
Neaparat mai fac pentru ca este delicioasa si foarte satioasa :)

Nik26 spunea...

Ma bucur sa aud ca a avut succes! ;)
A manca legumele fara alte "artificii" e si o chestiune de exercitiu... pana le descoperi aroma. :) Sper sa iti faca placere sa incerci si alte combinatii.

Andreea Stancu spunea...

Iti multumesc cu (multa) intarziere pentru aceasta reteta - am facut-o de nenumarate ori fiind relativ rapida si extrem de gustoasa. Uneori am adaugat si mar sau gulie. La final eu pun putina sare, ulei de masline si otet de mere. Merge mancata fie goala, fie cu branza, fie ca garnitura langa friptura (perfecta pentru luat la servici :D ). Cu ocazia asta am descoperit ca imi place sfecta cruda (cu cea coapta aveam reticente, in functie de cum e pregatita).

Nik26 spunea...

Ma bucur mult ca te-a ajutat sa iti descoperi noi preferinte! :) Sfecla cruda chiar e neasteptat de buna!