1 an de Monti, 6 luni de blogosfera

Dap, s-a implinit 1 anisor!

 Stilul alimentar Montignac e impartit in 2 faze: F1 = faza de slabire, F2 = faza de mentinere (Cateva explicatii la obiect in intrebarea nr. 10!). Nu am tinut o F1 pura, ci mai mult o combinatie de F1 si F2, in linii mari ghidandu-ma dupa principiile de baza ale F1. De ce?! Pentru ca schimbarile alimentare au fost totusi multe (de exemplu: a nu cumpara sub impulsul momentului, a nu cumpara dupa aspect, a nu cumpara dupa miros... ) si nu mi-am dorit sa ma simt in vreun fel autoconstransa...
Pentru a nu crea confuzii, pe blog am pus inca de la inceput: schita cu impartirea IG si valoare IG la fiecare reteta, in dreptul fiecarui aliment utilizat (evident, in cazul in care are IG! - detalii in intrebarea nr. 12). Sper ca majoritatea celor ce trec pe aici intelege faptul ca am ales sa nu fac multe comentarii si sa notez IG tocmai pentru a lasa fiecaruia libertatea de a judeca si incadra in F1 sau F2, insa bineinteles ca pentru asa ceva este nevoie de o minima informare... (Atentie: IG sunt orientativi, variaza in functie de o serie de factori, iar uneori cercetarile aduc noi valori pentru anumite alimente.)
Cum a decurs acest an? F. bine! Culmea e ca am senzatia ca am mancat mai multe bunatati ca oricand si  mai diversificat (cu siguranta!)!

Am sa punctez cateva lucruri mai importante legate de anul acesta:

- in primul rand sistemul meu imunitar este mult intarit; inainte de Monti eram bolnava aproape in permanenta (raceli, infectii, alergii), la medic mai mereu... Aveam in permanenta in casa: algocalmin, aspirina, paracetamol, triferment... le consideram absolut necesare, de baza.
Era absolut clar ca am un sistem imunitar scazut, iar medicul de familie imi recomanda tot medicamente pentru intarirea lui.
Acum nu am nici macar o pastila in casa! De fapt, mint: am o cutituta cu vitamina C pentru gat;

- problemele digestive erau la ordinea zilei inainte – disconfort, balonari etc. Si acestea s-au rezolvat pentru ca, evident, se datorau alimentatiei proaste, dezorganizate;

- mi-am facut si analizele, pentru a-mi confirma ceea ce simteam deja - enorm de multe schimbari in bine, in acest an nu am racit nici macar o data! Toate analizele au iesit cu mult mai bune (daca tot vorbim de IG, glicemia mea avea inainte de Monti valori 99 – 100, acum e 80, iar limitele din buletinul de analize sunt: 75 – 115!);

- m-am lasat de fumat dupa prima luna de Monti;

- am invatat sa simt gustul real al alimentelor fara adaos de sare, zahar sau mai stiu eu ce potentiatori de gust!
Credeti-ma, daca mancati alimente preparate sau semipreparate din comert, nu aveti cum sa percepeti aroma reala a unui aliment si aveti nevoie de o perioada de reeducare a gustului;

- motivul pentru care alesesem Monti: kg in plus! Acum imi pare ultimul ca si importanta! Am slabit un nr de kg de forma xy, dar inca mai am drum de parcurs... si norocul e ca o alimentatie echilibrata e un fel de drum parcurs cu pasi mici, dar siguri, spre o greutate normala.

 Desi ma bucur ca am rezolvat singura probleme pentru care timp de mai multi ani (si mai ales in ultimii 2 inainte de Monti) m-am tot plimbat pe la medici, am tot cheltuit bani... este totusi si dezamagitor... sistemul medical - cred ca este principala motivatie pentru a manca echilibrat...

 Imi pare rau pentru ca majoritatea inca mai considera ca o dieta in care esti atent la indicele glicemic este doar pentru cei bolnavi (diabet) sau pentru cei cu probleme de greutate... Normal ca o persoana care nu are vreo problema speciala nu trebuie sa faca cine stie ce calcule cand baga ceva in gura, dar ar fi de bun simt sa aleaga o alimentatie cat mai echilibrata, iar alimentele cu IG mare nu sunt bune nici macar pentru cei sanatosi (orice nutritionist, chiar daca nu e adept al Metodei Montignac, cred ca poate confirma acets lucru!).
 Evident ca schimbarea alimentatiei nu rezolva toate problemele, insa as putea pune pariu ca inca mai sunt multe persoane care nu constientizeaza cat de mult le influenteaza alimentatia viata, sanatatea... Normal ca sunt si o multime de alti factori care ne pot imbolnavi... insa eu am schimbat doar alimentatia (sport nu am facut pentru ca nu am voie), iar schimbarile in bine le-am simtit din prima luna!

 Si daca tot aniversez ceva, mi-am facut si un Mare cadou! Carti, pentru ca pe mine informatia ma pastreaza motivata si cred ca mereu sunt lucruri noi de invatat.
Initial alesesem vreo 20 de titluri, dar cand am vazut suma toatala...  Desi unele dintre ele sunt mai ieftine decat un borcan de magiun...

01. Bucataria fara foc – Elena Nita Ibrian

02. Hrana vie si leacuri naturale pentru o sanatate deplina – Elena Nita Ibrian

03. Hrana vie vindeca diabetul – Elena Nita Ibrian

04. Tinerete fara batranete cu hrana naturala – Elena Nita Ibrian

05. Tratat de hrana vie. 2167 retete naturiste – Elena Nita Ibrian

06. Alimentatia echilibrata a omului sanatos – Principiile dietei naturiste – Pavel Chirila

07. Alimentatia si nutritia – Joan Webster-Gandy

08. Alimentatia inteligenta – Alessandra Buronzo

09. Cand suntem in armonie, suntem sanatosi – Intarirea imunitara – Sorina Soescu

10. Dieta originara – Elizabeth Somer

11. Germenii – mancarea miraculoasa (Ghidul complet pentru germinarea semintelor) – Steve Meyerowitz

12. Medicina naturala – terapia cu ape minerale – Adrian V. Chiriac

13. Vegetarianismul – efecte nocive si avantaje – Jolondz M. I.

14. 365+1 Retete exclusive pentru vegetarieni – Mircea Georgescu

Nu stiu daca voi schimba directia, dar mereu e loc de mai bine...

 Sper ca prezenta mea in blogosfera sa schimbe macar pe ici, pe colo, unele idei preconcepute, sa va faca sa va doriti sa va informati mai mult si sa alegeti ce este mai bun pentru voi.
 Eu am descoperit o multime de bloguri de a caror existenta nu stiam (inainte de a-mi face blog, nu ma plimbam prin blogosfera si nici nu stiam de multimea de bloguri culinare) si consider ca oriunde, chiar si in cel mai neasteptat loc, poate exista o sursa de inspiratie: pentru o reteta noua, pentru un gand nou, o cale noua...




11 comentarii:

Ducesa spunea...

Nu pot sa-ti zic decat: bravo si bineinteles,felicitari!

Sabina spunea...

Felicitai, Nik, pentru ceea ce ai realizat! Te admir pentru ambitia si motivarea de care dai dovada.

alison spunea...

nik,la multi ani,de admirat vointa ta!keep walking!

Miutza spunea...

cata dreptate ai!!! felicitari si mult succes in continuare! silul asta de viata te schimba pt totdeauna si asta nu e deloc rau :) si organismul se obisnuieste atat de bine sa manance curat, natural si doar ce e bun pt el incat reactioneaza la abateri si-ti spune "stop, ai calcat stramb!" :) sanatate multa!

Ina spunea...

Iti doresc la cat mai multe insemnari cu blogul si o viata cat mai sanatoasa, plina de putere si liniste! Astept sa-mi spui cum sunt cartile! Te-am pupat!

Jacktels Kochbuch spunea...

Hallo Nick,

Felicitäri pentru Jubileum la Blog si mai alles pentru Consecventa cu care impärtäsesti forma de Alimentatie.
Tu ai scris Cuvint Cheie " Alimentatie echilibratä" . Mai mult nu trebuie scris..
Glycemic Index a fost si o sä fie cel mai important Faktor si Indikator pentru Alimentatie.

Salutäri Jacob

Nik26 spunea...

@ Ducesa: Multumesc pentru vizita! :) Multumesc pentru felicitari!

@ Sabina: Multumesc pentru felicitari! :)
Nu stiu daca are rost sa ma admiri! Eu am inceput sa ma interesez de o alimentatie echilibrata si de gatit cand am ajuns intr-un punct oarecum critic! E drept ca a fost decizie proprie, nu impusa din exterior, dar... ;)
Eu admir mult fetele frumoase, care nu au probleme de vreun fel si totusi se preocupa de a manca sanatos, a face sport etc. Si senzatia mea este ca tu esti una dintre ele... ;) iar in blogosfera am mai vazut si multe alte exemple! :) Deci?! Cine crezi ca merita admiratie?!
A fi frumoasa si sanatoasa si a spune: "Eu nu am probleme, eu mananc orice si nici sport nu fac..." mi se pare la fel de inconstient ca si a fi gras si cu probleme de sanatate si a nu face nimic... :)

@ Alison: Multumesc! :) Cale de intoarcere nu mai e oricum! :D

@ Miutza: Multumesc! :)
Si ma bucur ca stii despre ce vorbesc! :D Si sunt sigura ca experienta ta ii va fi de folos si Mayei!

@ Ina: Multumesc! :) Aceleasi urari le am si eu pentru tine!
Nu ai idee cu cata nerabdare astept cartile... :D

@ Jacktels Kochbuch: Multumesc mult! :)
Sper sa constientizeze si altii ceea ce noi am descoperit deja! :D

Flori spunea...

La multi ani! felicitari pt.perseverenta si pt.rezultate! esti un bun exemplu si o sursa de inspiratie.

Nik26 spunea...

Multumesc mult, Flori! :)
Sper sa iti mearga si tie cel putin la fel de bine! ;)

Spufi spunea...

Bravo, Nik, esti o inspiratie pentru noi! keep up the good work!

Nik26 spunea...

Merci, Spufi! ;)
Sper sa nu va lasati mai prejos! :D