Chiftelute din branza la cuptor

Vezi versiunea printabila

De cand cu Montignac am descoperit si eu branzeturile.  Inainte cumparam destul de rar branza si in general doar de vaca. Acum experimentez... din toate cate putin si incerc sa le aleg pe cele mai bine scurse de zer (branza alba nescursa are IG=30, dar indice insulinic ridicat), dar de multe ori dau in alta problema cu ele - sunt prea sarate!
Insa una peste alta: asa am descoperit ca imi place branza mai mult decat stiam!

Pentru ca aveam acum in casa doua feluri de branza de bivolita am experimentat niste chiftelute din urmatoarele ingrediente:

- 170 g branza rasa;
- 1/2 ardei capia (IG=15);
- 3 catei de usturoi (IG=30);
- 50 g faina de naut (IG=35).



In ceea ce priveste usturoiul, cred ca ar fi mai bine sa va opriti la doar 2 catei... mici!



Am tocat marunt usturoiul si ardeiul.



Am amestecat bine branza rasa cu usturoiul si ardeiul.



Am format niste mingiute din aceasta compozitie si le-am tavalit prin faina de naut.



Au iesit 11 chiftelute pe care le-am copt cam 15-20 de minute in cuptorul preincalzit, asezate direct pe tava de sticla.
Dupa primele 10  minute am scos tava din cuptor si le-am intors pe cealalta parte.



Sunt delicioase cat sunt calde, pentru ca inca se mai intinde branza in interiorul lor, dar si reci sunt foarte bune, putin crocante.



Daca sunt facute cu o branza mai putin grasa, cred ca vor ramane mai pufoase (branza se va topi mai putin).



Ordinea teoretica, de la cea mai grasa branza la cea mai slaba, in functie de laptele utilizat este: branza de bivolita, apoi oaie, capra si vaca, iar Montignac recomanda in general branzeturile bine scurse, preferabile cele de capra si oaie.



Cred ca o sa le incerc si fara ardei, cu putin marar.


*


Am facut si varianta cu marar, de data aceasta din branza de oi, marar si faina de naut.



Pentru ca branza a fost mai putin grasa, nu au iesit cu acea crusta placuta.



Ca si concluzie: pentru un rezultat deosebit, si ca gust si ca aspect, mare grija ce branza alegeti...


14 comentarii:

alison spunea...

multumesc de reteta,chiar am niste faina de naut,trebuie utilizata,iar ideea cu mararul...yummmy!

Spufina spunea...

cred ca tare bune... dar fara faina de naut nu se poate?

Nik26 spunea...

@ Alison: Cu placere, ma bucur daca te-am putut ajuta! ;)) Chiar cred ca o sa iasa super si cu marar!

@ Spufina: Pai... poate te ajuta Alison cu faina de naut! :b
Nu stiu ce ar putea sa iasa fara... daca nu le treci prin faina, nu se va forma crusta la suprafata si ma gandesc ca branza se va imprastia... :(
Eu zic ca prin ceva tot ar trebui sa le dai: tarate, amestec "faina Monti"... :)

Ina spunea...

F faina ideea!

Nik26 spunea...

Merci, Ina! :)
Ma bucur pentru ca ai trecut pe la mine si sper sa ai motive de revenire.

Sakura spunea...

ma faci sa salivez pisiceste
chiar aca branza nu e prinetre preferatele mele
multumesc pentru vizita
:)
te mai astept
:)

Nik26 spunea...

Poate vreo ruda, un parinte, cineva... are totusi pe lista preferatelor branza! ;))
Trec pe la tine des, chiar daca nu las mereu mesaje! :b Am o slabiciune pentru pisici, deci sigur nu scapi de mine!

Adelina spunea...

Ioi, ce reţetă faină! Exact pe gustul meu. Mulţumesc! :)

Ianculescu Cristian spunea...

trimite-mi si mie o portie :)

Nik26 spunea...

@ Adelina: Cu multa placere! ;)

@ Ianculescu Cristian: Ti-as trimite, dar nu mai sunt! :) Dar e atat de simpla reteta, incat e imposibil sa nu iti iasa (faina de naut gasesti la plafar)! ;) Curaj!

piticu spunea...

Salutare.Am si eu un site de Bancuri glume si culmi, si anume http://culmi.blogspot.com si daca vrei sa faci un link exchange cu mine te rog sa vizitezi http://culmi.blogspot.com/2009/07/schimb-de-link-uri.html sau sa imi dai un add pe mess la id rfi_scan .Mersi frumos.O zi buna

Nik26 spunea...

Din pacate (sau din fericire) nu apreciez link exchange-ul, doar de dragul link exchange-ului.
Observ ca esti de ceva timp in blogosfera, printre primii in ZeList etc, deci am sa las acest mesaj... poate sunt altii interesati. ;)
Mult succes in ceea ce faci!

Tunde spunea...

hmmm ... o reteta care mi se potriveste si mie ... arata ffff bine ... pup

Nik26 spunea...

Merci! :) Ma bucur daca o poti incerca si tu!