Batoane cu susan

Vezi versiunea printabila

Am ajuns sa fac aceste batoane pentru ca Sabina mi-a facut mare pofta cu ale ei fursecuri cu susan.

Ingrediente:

- 150 g susan (IG=35);
- 150 g faina de soia degresata (IG=25);
- coaja rasa si sucul de la o lamaie (IG=20);
- 200 g unt;
- 120 g fructoza* (IG=20).

Intai am pus semintele de susan intr-o tava de sticla si le-am lasat la cuptor pentru 15 minute.


Separat am incalzit foarte putin untul si l-am frecat cu fructoza (se topeste mult mai repede decat zaharul).
Desi nu cred ca e o combinatie chiar fericita fructoza alaturi de grasimi, recunosc ca e delicioasa, iar in acest caz au capatat aspect si gust de miere.
Semintele prajite de susan le-am amestecat foarte bine cu faina de soia si coaja de lamaie, iar apoi am turnat aceasta "miere" din unt si fructoza.


Am inceput sa framant bine toate ingredientele si am adaugat si zeama de lamaie.
Initial nu am pus tot untul, speram sa fie suficient mai putin, insa faina de soia inghite extrem de mult lichid si (din pacate) a fost nevoie de tot pachetul de unt.


Am lasat mingiuta de aluat cam o ora si 1/2 la frigider.
Mi-as fi dorit sa pot intinde imediat foaia, insa aluatul e lipicios si nu este posibil acest lucru decat dupa ce este lasat 1-2 ore la frigider.
Am intins foaia si am taiat batoane diferite ca latime, dar de aproximativ aceeasi lungime.


Au iesit 20 de batoane. Le-am lasat in cuptor timp de 15 minute, la foc mic.


Intr-adevar, au exact gust de batoane de susan prajit cu miere, mai putin gretoase si mai aromate datorita lamaii.


Sunt nemaipomenit de bune!




10 comentarii:

Oana spunea...

arata foarte bine! Imi plac mult batoanele cu susan.

ciocolata si zahar spunea...

Cred ca o sa incerc aceasta reteta pentru Stéfan, este simpla si buna pentru copii...

Nik26 spunea...

Nu stiu daca o fi asa buna pentru copii... as zice ca nu.
Fructoza are si avantaje si dezavantaje si "buna" cred ca e pentru noi, cei deja obisnuiti prost cu zaharul... dar asta doar daca o folosim rar si in cantitate mica.
(Legat de indulcitori naturali, sa intri sa citesti http://www.culinar.ro/forum/continut/Diete-si-regimuri-alimentare/21785/Indulcitori-naturali/)
Si ar trebui sa mai ai in vedere ca aceasta reteta are si mult unt...

Sabina spunea...

Nik, super prezentarea acestei variante. Cred ca e tare delicoasa combinatia.
Te pup!

Miss Zebra spunea...

Arata bine, foarte apetisante!
Mie imi place mult susanul!

vincent spunea...

Salut,

Am intrat pe blog-ul dvs. si ne-a placut foarte mult - aveti retete culinare delicioase YUM!!! YUM!!!
Ne-am bucura sa va avem in familia Petitchef

Am fi incantati daca ati dori sa adaugati blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com astfel incat utilizatorii nostri, cat si noi, sa ne putem bucura de retetele dvs.

Petitchef este un portal frantuzesc bazat pe retete culinare. Cateva sute de blog-uri sunt deja inscrise si beneficiaza de expunere pe Petitchef.

Pentru a adauga blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com puteti folosi http://ro.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form sau puteti merge la http://ro.petitchef.com si dati click pe "Adauga blog-ul tau".

Toate cele bune,

Vincent
Petitchef

Nik26 spunea...

@ Sabina: Multumesc! :) Cred ca e la fel de gustoasa ca si "varianta normala"! :b
@ Miss Zebra: Multumesc! :) Si mie imi place mult susanul, de-asta il pun si in preparate sarate si in preparate dulci! :D

@ vincent: Multumesc, dar pozitia mea estea fix aceeasi cu cea de pe http://ciocolatasizahar.blogspot.com/2009/09/acum-2-zile-am-primit-un-comentariu.html#comment-form.

ellis spunea...

uau! super reteta! ma bucur ca tu incerci sa mananci sanatos!
cat se poate...
si eu sunt la regim...alt tip...

ma intereseaza despre fructoza - dezavantaje...pt ca mie mi-a fost recomandata de pediatru pentru copil, in loc de zahar sau altceva; mi-a zis in primul rand fructoza, apoi glucoza; chiar sunt interesata; multumesc.

Nik26 spunea...

Multumesc pentru apreciere! :)

Legat de ceea ce ti-a spus medicul... sper ca se referea la fructele proaspete cand a spus "in primul rand fructoza...", iar fructele preferabil pe stomacul gol, cu 30 minute inainte de masa si nu in cantitati mari.
Cateva info la obiect sunt pe: http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/830220/Care-zahar-e-mai-bun/ si http://floridecires7.blogspot.com/2009/04/fructoza.html

Daca as avea copil as incerca sa ii dau si sa il invat sa aleaga dulciuri cat mai naturale (fructe, magiun natural fara nici un indulcitor - http://www.magiun-sonimpex.ro/borcan%20text.gif, ciocolata cu peste 75% cacao) care nu doar satisfac pofta de dulce (pe care totusi nu cred ca am resimti-o acut daca nu am fi obisnuiti prost de mici), dar au macar cateva beneficii.
Restul dulciurilor (inclusiv cele de pe blogul meu!)... cat mai RAAAR. Eu incerc sa fac asa si recunosc ca nu e usor pentru ca toata viata am fost disperata dupa dulciuri (puteam sa ma lipsesc de mancare, dar de dulciuri nu).

Nu sunt eu in masura sa dau sfaturi, insa as spune oricui: indiferent cine si ce iti recomanda - informeaza-te, verifica, pe cat posibil decide in cunostinta de cauza! :)

ellis spunea...

multumesc frumos!
Dr imi recomandase fructoza ca indulcitor, pt ca intr-o perioada trebuia sa o ajut cu ceaiuri sa iasa afara, iar in ceai puneam un vf de lingurita de fructoza...deci fructoza din farmacie...
referitor la dulciuri, copilului mei inca nu ii plac si eu zic Doamne Ajuta!
si eu sunt una din persoanele care nu as fi mancat o zi mancare, numai sa mananc dulciuri,,,iar pentru asta trag acum.
te pup, multumesc pentru informatii!