Salata cu alge


Vezi versiunea printabila


Am inceput sa consum in salate alge marine rehidratate dupa ce am aflat de la Gillian McKeith despre proprietatile lor (pe scurt: bogate in minerale si vitamine).

Nu am gasit indicele lor glicemic pe site-urile cu IG, dar nu cred ca ar putea sa fie mai mare de 35, pentru ca Montignac precizeaza ca algele scad valoarea rezultantei glicemice in preparatele japoneze (intrebarea nr. 52 pe Montignac, Montignac, Montignac).

O combinatie usoara si gustoasa:

- cateva frunze de salata verde (IG=15);
- 1 ardei mic (IG=15);
- 1 ciuperca Champignon (IG=15);
- cateva fire de alge marine;
- 1 ou fiert;
- un fir marar (IG=15);
- zeama de lamaie dupa gust (IG=20).


Algele marine din poza sunt foarte ieftine (4 lei/punga) si se gasesc la plafar.



Intai trebuie clatite si lasate la rehidratat cam 30 minute, in apa rece - in imagine sunt cateva fire, pentru 2 portii.



Se scurg bine si se folosesc dupa dorinta. ;)
Mie mi s-a mai intamplat sa rehidratez prea multe si am vazut ca se pastreaza bine intr-o cutie in frigider pentru 1-2 zile (mai mult nu am incercat).



Iar aceasta este salata...



cu multa zeama de lamaie! :)



Daca va plac in mod deosebit algele, puteti adauga mai multe decat mine la o portie! ;)

10 comentarii:

Sabina spunea...

Nik, sunt foarte gustoase algele acestea. Eu am mancat rulouri de peste cu alge si au fost super faine. Caut si eu la Plafar. Poti sa-mi spui daca ai gasit la un anume magazin de tip plafar? Multumesc mult.

Nik26 spunea...

Ar trebui sa se gaseasca la orice plafar (eventual ceva mai bine aprovizionat, mai maricel, pentru ca eu am luat de la unul "anonim" :b).
Iar la cele din centru cred ca gasesti sigur - de ex. Naturalia, cu preturi mici si lista magazine pe http://naturalia.ro/catalog/magazine_naturiste.php :)

Anonim spunea...

http://e-autentic.blogspot.com/

laura laurentiu spunea...

Arata grozzav! Cred ca daca m-ai hrani tu, as reusi si eu sa slabesc! Draga mea, la mine te asteapta un premiu. Chiar daca il mai ai, considera-te "dublu medaliata" - asa am facut si eu si acum ma simt plina de mandrie! Sper sa iti fi adus zambetul pe buze!

Nik26 spunea...

Multumesc mult pentru apreciere si pentru premiu! Chiar nu ma asteptam si ma simt onorata! :D Sunt toata un zambet!

Madalina spunea...

Wow! Algele ca algele.... dar ciupercile alea!!!!!!! Mi-a lasat gura apa. Chiar inainte sa iti vizitez pagina ma gandeam ce bune ar fi niste ciuperci umplute cu putin orez si mirodenii....
Merg azi la tara, desi nu cred ca gasesc ciuperci acum. O sa mai fie o "runda" de ghebe mai tarziu in toamna. Acum doua saptamani abia am mai gasit ciuperci albe. Mai am putin de asteptat pana la zacusca de ghebe a bunicii (i-am "furat" reteta, o sa o postez curand :D)

Am o intrebare: care sunt cele trei condimente de care nu te poti lipsi? (in afara de sare si piper)

Nik26 spunea...

Eu ciupercile le cumpar de la magazin, din lipsa de alternativa. :b Si le mananc mai mult crude/ proaspete (doar cu putina lamaie).
Cat despre condimente... nu prea folosesc. De cand nu mai mananc preparate tip fast food, alimente bogate in conservanti, sare si zahar, simt altfel aroma alimentelor (mai ales nepreparate)... dar recunosc ca de lamaie, marar si patrunjel proaspete mi-ar fi tare greu sa ma despart.

drawforjoy spunea...

Imi plac la nebunie algele de tot felul, inclusiv cele din imagine.
Arata foarte bine salata si pare usor de facut.
Mie imi plac retetle care se fac intr-un minut. Sau 5.

Nik26 spunea...

Retete de 1 minut nu cred sa am, dar de 5... :D Deci te mai astept pe aici!
(Sunt mare admiratoare a operelor tale!)

adrian preda spunea...

Salutare tuturor! Daca vreti sa mancati o salata de alge de vis - Sun Plaza Berceni - Golden Woks! Cu doar 11 lei 'mori mancand'! Incercati, pofta buna.