Placinta cu mere


Vezi versiunea printabila

Cand am vazut ce bine ies foile din soia pentru lasagna, m-am gandit ca trebuie neaparat sa incerc o placinta cu mere cu astfel de foi! :)

Si iata placinta:

* pentru foi:

- 250 g faina de soia degresata (IG=25);
- 4 oua mari;
- 1 lingura rasa fructoza* (IG=20);
- 1 lingurita rasa scortisoara (IG=5);
- coaja rasa de la 1/2 lamaie.




* pentru umplutura:

- 1 kg mere (IG=30);
- 150-175 g nuci (IG=15);
- 2 linguri fructoza* (IG=20);
- 2 lingurite rase scortisoara (IG=5).




Intai am facut aluatul pentru foi - foarte simplu si rapid de facut pentru ca trebuie amestecate ingredientele doar cat sa se lege.



Foile se intind destul de usor, dar eu nu am reusit sa le fac prea mari (compozitia iese putin sfaramicioasa) si din acest motiv am facut 4 foi potrivite ca marime si le-am impartit: 2 pentru baza, 2 deasupra.
De aceasta data am folosit ulei pentru a le intinde, iar ele au tras atat cat era necesar, deci in tava nu am mai pus nici un strop.



Am ras merele (cu tot cu coaja) si le-am amestecat cu nuca, fructoza si scortisoara. Am folosit mere micute de vara, dulci - acrisoare.



Am lasat tava la cuptor cam 35 de minute, la foc mic.
Desi marginile foilor se vad rumenite in imagine, nu au iesit tari si s-au mai inmuiat putin si dupa racire pentru ca au mai tras din siropul compozitiei din mere.



Am pudrat bucatile de placinta cu fructoza rasnita. ;)



Este prima mea placinta (cu foi Monti) si am fost extrem de multumita de rezultat! ;))



A iesit absolut delicioasa! :D


6 comentarii:

Nea' Fane bucătarul spunea...

Salutare colega,

ADoresc sa facem banner sau link exchange.
Daca esti de acord iti las linkul mai jos … adaugi bannerul de preferat sau linkul si eu iti voi adauga acelasi lucru pe blog.

Daca mai ai si alte bloguri e valabila aceeasi propunere.

http://reteta-culinara.blogspot.com/

Multumesc anticipat !

Cu stima
Stefan

Miutza spunea...

wow, arata suuuuper! sunt fan placinte cu mere, sigur am s-o incerc :)

ps: ai 2 premii la mine pe blog :)

Nik26 spunea...

Salutare Nea'Fane! :) Multumesc pentru vizita si propunere!
Din pacate eu am pe blog linkuri doar catre cei ce gatesc (si) Monti... Dar iti voi urmari cu placere blogul! ;)

Miutza, fan placinta cu mere sunt si eu! :D Sper sa o incerci!
PS: Multumesc pentru premii! ;))

Nik26 spunea...

Dupa cele intamplate pe http://sabina-madalina.blogspot.com/2009/08/furt.html, NU mai urmaresc blogul lui Nea'Fane!!! :( Credeam ca omul posteaza atat de multe retete in timp atat de scurt datorita faptului ca este bucatar, nu pentru ca ar da copy/paste cu nerusinare, fara precizarea sursei!

Oana spunea...

Am citit si eu ce a patit Sabina si inca nu mi-am revenit. Nu pot sa cred ca exista astfel de oameni marsavi. Acum e adevarat ca nu am inventat noi roata si ca fiecare dintre noi s-a inspirat cu reteta de pe alte bloguri, insa tocmai asta e menirea blogurilor cred eu sa invatam de la altii si ceilalti sa invete de la noi. Ma gandesc acum ca antireclama asta ar putea sa-i aduca trafic ( sper ca nu pentru mult timp) pentru ca lumea intra din curiozitate sa vada ce nemernic poate fi. Eu nu am intrat la el pentru ca nu ma intereseaza genul asta de oameni insa la tine o sa revin cu siguranta pentru ca ai un blog delicios si foarte sanatos.

Nik26 spunea...

Nu cred ca inspiratia e problema. A te inspira e una, a da copy/paste e cu totul altceva!
Eu precizez sursele de inspiratie din respect fata de autor!
Multumesc pentru apreciere! ;) Te mai astept!