Inghetata de pepene galben

Vezi versiunea printabila

Inainte aveam mari neplaceri de la consumul de fructe proaspete pe post de desert , iar de cand tin cont si le consum doar pe stomacul gol, cu aproximativ 30 de minute inainte de masa, problemele au disparut.
Deci este o certitudine faptul ca ele trebuie consumate pe stomacul gol!

Totusi am experimentat cu inghetata de visine si mi s-a confirmat si acum cu cea din pepene ca, deci in aceste cazuri am amestecat piure/ suc de fructe proaspete cu alte ingrediente, in cantitate mica si tot pe stomacul gol (cand sigur nu e ocupat cu alte alimente) inghetata nu imi provoaca neplaceri.

Pentru siguranta, se poate prepara termic pentru cateva minute sucul/ piureul de fructe si apoi sa fie utilizat in pregatirea inghetatei.
Inghetata aceasta a fost un fel de experiment... semireusit as spune!

Am folosit:

- 300 ml suc din pepene galben*;
- 200 ml smantana dulce (32% grasime);
- 150 g iaurt (0%);
- 3 patratele ciocolata 80% cacao (IG=25).

Pepenele galben are IG=60, dar face parte din cele cateva alimente cu *:
* = chiar daca au un IG ridicat, au un continut in glucide foarte scazut (5%); consumul lor in cantitati normale ar trebui sa aiba un efect neglijabil asupra glicemiei.


Am folosit 1/2 de pepene galben de fix 1 kg (cu tot cu coaja si samburi!)...


din care au rezultat 300 ml suc.


Smantana dulce am luat-o cu 32% grasime cu gandul ca o voi bate frisca, dar apoi am renuntat la ideea asta si am pus-o direct peste sucul de fructe impreuna cu iaurtul. Deci se putea la fel de bine sa fie smantana dulce cu doar 15% grasime.
Am mixat putin toate cele 3 ingrediente, iar fructoza nu am pus pentru ca pepenele a fost fantastic de dulce si parfumat.


Cele 3 patratele de ciocolata le-am taiat bucatele mici si le-am presarat doar in 3 din cele 6 forme.
Nu am ras ciocolata si am incercat sa nu fie nici exagerat de mic taiata ca sa nu se dizolve si sa coloreze restul compozitiei... ci sa ramana mai mult ca niste fulgi pe ici pe colo.


A mai ramas putina compozitie si am turnat-o intr-o tava pentru gheata.


A trebuit sa o las o vesnicie la congelator. Spun acest lucru pentru ca la cea din oua a fost nevoie de doar vreo 3-4 ore. Aceasta dupa vreo 4 ore abia se lega (nici macar stelutele nu erau gata). Si in final a ramas la congelator pana a doua zi...


Si a facut si ace de gheata... Si ma tot intreb daca nu ar fi fost mai bine sa bat smantana frisca intai...
Clar necesita ceva trucuri... mixare la cateva ore sau inainte de servire... dar a mea era deja in forme... deci asta e!


Cel mai bun lucru a fost faptul ca nu a necesitat indulcire suplimentara si chiar si scoasa din congelator tot parfum de pepene are. Iar aici nici nu e meritul meu, ci al pepenelui!


Cu siguranta cea din oua... a fost mult mai buna, cremoasa, fara ace, ingheta repede, se dezgheta repede... dar aceea nu a fost chiar un experiment...

4 comentarii:

Flori spunea...

chiar dc.zici ca a facut "ace", arata foarte bine,parfumata nu ma indoiesc ca este asa ca eu as vrea o portie. da' cu "ciucalata".

Nik26 spunea...

;) Pai nu as putea sa nu iti dau tocmai tie! :D Deci esti invitatea mea!

Oana spunea...

Aor pepenele galben! La mine te asteapta un premiu. Pup

Nik26 spunea...

Multumesc! :)