Pizza cu blat din conopida

Vezi versiunea printabila

Despre blatul inedit din conopida a scris Anna Foster pe Culinar acum un an, iar 2heng ne-a atras atentia asupra lui aducandu-l la Retete montignace. :)

Eu am folosit:

- o conopida mare - 1100 g, dar dupa curatare au ramas cam 800 g (IG=15);
- 2 oua;
- 50 g branza telemea rasa (IG=30);
- busuioc si oregano (IG=5);
- 2 rosii (IG=30);
- cateva masline (IG=15);
- 2 feliute sunculita ardeleneasca;
- 200 g mozzarella.

Am folosit conopida proaspata, dar evident ca nu are nici o importanta daca e proaspata sau congelata... chiar cred ca e mai ieftin si mai practic cu cea congelata - eu am dat 9,5 lei pe cea proaspata. :(

Am curatat conopida si am taiat-o bucatele mici ca sa se fiarba mai usor. Nu am pus multa apa (dupa cum se vede si in poza, nu era perfect acoperita de apa) si am lasat-o 15 minute la fiert.



Dupa fierbere am scurs apa si am folosit furculita pentru pasare; pentru ca erau bucatele mici si bine fierte am considerat ca nu mai e necesar sa murdaresc blenderul. ;)
Am amestecat conopida pasata cu branza rasa, 2 oua mari, busuioc si oregano. Nu am adaugat sare pentru ca branza folosita era destul de sarata.



Am intins piureul obtinut in strat foarte subtire si din acest motiv am ocupat doua vase de sticla.



Deci pentru o pizza sunt suficiente vreo 400 - 500 g conopida. :)



Am tinut ambele vase in cuptor cam 50 minute la foc mic.



Trebuie sa iasa mai rumenit blatul dupa cum au subliniat si Anna Foster si 2heng, iar apoi se adauga topping-urile.
Eu am pus feliile de rosii, bucatelele de sunculita si masline si am mai lasat vreo 10 minute la cuptor.
Dupa oprirea cuptorului am adaugat si mozzarella.


Evident ca nu este necesar sa fie portionat intai blatul. Am procedat astfel pentru ca am facut asemenea blat pentru prima data si vroiam sa vad daca s-a legat compozitia si daca se pot ridica feliile. :D



Este intr-adevar foarte buna! :)



Se poate pastra fara probleme la frigider si pentru a doua zi.

11 comentarii:

Sabina spunea...

foarte interesanta reteta aceasta, Nik!

Nik26 spunea...

Clar! ;) Asta am gandit si eu de prima data!

Antzu' spunea...

mi-ai luat-o inainte nik cu pizza asta:)))arata tare bine si tre' sa fie si tare gustoasa ca toate o laudati!te asteapta niste premii la mine daca esti amabila sa le ridici ca dragutza oricum esti:))))....

Nik26 spunea...

Sper sa o incerci si tu cat de curand! ;) Multumesc pentru premii!

Anonim spunea...

se paote papa si in faza 1?:D

Nik26 spunea...

DA. :)

Anonim spunea...

Excelenta reteta! Mie nu-mi prea place conopida, brocoli, dar nu le evit pentru ca sunt foarte sanatoase. In aceasta combinatie, conopida devine foarte gustoasa chiar si pentru mine!
Am o mica nelamurire, legata de principiile monti, de ce apare branza cu IG? Cu siguranta exista un raspuns pe undeva, dar nu am dat de el.
Multumesc si succes!!

Nik26 spunea...

Multumesc pentru felicitari, dar nu am nici un merit legat de aceasta reteta. ;)
Cat despre conopida sanatoasa... saraca de ea: fiarta, apoi bagata la cuptor pana se rumeneste... clar "moare de mai multe ori" pe parcursul retetei... avantajul ar fi doar evitarea unui blat clasic.
Legat de branza, am fost cu gandul la: Branza alba ** nescursa - IG=30, iar explicatia pt. ** o gasesti pe http://doi4montignac.blogspot.com/search/label/3.IG%20in%20ordine%20alfabetica Discutiile apar in functie de cat de scursa e branza... :) Vezi si intrebarile 22, 118/c, 130 de pe http://doi4montignac.blogspot.com/search/label/1.Intrebari%20si%20raspunsuri
Scuze ca nu am pus stelutele, acum realizez ca dezorienteaza, pentru ca in mod normal branzeturile le includem in categoria protido-lipidice.
Multumesc pentru vizite si comentarii. :)

Julie spunea...

Multumesc!

Anonim spunea...

am încercat şi reţeta asta..a ieşit foarte bună, numai că blatul...s-a rumenit dar nu am putut să-l iau din tavă ca pe un blat normal. poate că a fost prea subţire...oricum o mai încerc săptămâna viitoare :)
Cristina

Nik26 spunea...

Esti pusa pe treaba vad! ;))
Esential e sa fie bine scursa conopida, iar apoi putin rumenita fiind ar trebui sa se poata scoate fara probleme din tava... :)
Spor la treaba! ;)