Legume umplute

Vezi versiunea printabila

M-am gandit sa onorez invitatia Oliviutzei la Concursul Olivo cu ceva ce nu ar trebui sa lipseasca din meniul zilnic, indiferent de principiile alimentare urmate: legume si seminte crude. :)
Importanta legumelor proaspete si divers colorate este sigur cunoscuta, iar semintele sunt bogate in acizi grasi esentiali Omega-3 si Omega-6 ("acizi esentiali pentru slabire" - supranumiti de Gillian McKeith :b), proteine de calitate si fibre.

Am folosit:

- 3 ardei grasi (IG=15);
- 1 ciuperca (IG=15);
- 1 dovlecel mic (IG=15);
- 2 castraveti (IG=15);
- 1 morcov mare (IG=30);
- 1/3 telina (IG=35);
- cateva fire de patrunjel (IG=5);
- cateva fire de marar (IG=15);
- sucul de la 1/2 lamaie mica (IG=20);
- 2 linguri amestec seminte de in, floarea soarelui, susan (IG=35) si de dovleac (IG=25);
- 50 g telemea rasa de vaca (IG=30);
- 4 masline verzi (IG=15).




Am scos cotoarele de la ardeii grasi si codita ciupercii si le-am pregatit pentru a fi umplute.
Am dat pe razatoare (pe partea mare) dovlecelul, castravetii, morcovul, telina si am tocat marunt firele de patrunjel si marar. Am folosit sucul de la lamaie ca sa stropesc telina rasa si ciuperca pregatita pentru umplere ca sa nu se oxideze.
Am adaugat doua linguri de amestec de seminte la legumele rase si verdeata tocata.



Am umplut ardeii si ciuperca si apoi am pus branza rasa si maslinele.



Pentru Oliviutza atasez tabelul cu caloriile calculate.



Am cantarit materia prima inainte (se vad gramajele in tabel), dar am avut curiozitatea sa cantaresc portiile si la final:
- ardeiul rosu= 365 g;
- ardeiul galben-portocaliu = 318 g;
- ardeiul galben = 206 g;
- ciuperca = 169 g.
Total platou: 1058 g (fata de 1163 g materia prima).

La 100 g ies cam 50 calorii... acum depinde ce portie isi alege fiecare... :b
Tot platoul a costat aproximativ 12 lei, ingredientele se gasesc extrem de usor (seminte crude se gasesc la orice plafar si in magazine mari), reteta se prepara rapid si e potrivita pentru pranz sau cina.

Pentru cei interesati de problema caloriilor, dintre legumele folosite de mine: dovlecelul, castravetii, morcovul, telina, patrunjelul, mararul si lamaia se afla pe lista alimentelor cu "calorii negative", adica acele alimente ce necesita un consum mai mare de energie pentru realizarea digestiei decat continutul lor caloric. :b



In cazul meu au iesit destul de inegale portiile, datorita legumelor alese pentru umplere...



si ce pot spune cu certitudine: o portie de 150 - 200 g e foooarte satioasa, datorita radacinoaselor si semintelor.




La final tin neaparat sa adaug: "200 kcal de cartofi nu sunt 200 kcal de linte"! (M. Montignac) ;)

4 comentarii:

oliviutza spunea...

Una bucata premiu :)

Nik26 spunea...

Multumesc! :)

onaf spunea...

Ce mica-i lumea. :))
De la Nik ma inspir, de la Olivia cumpar...

Nik26 spunea...

Ha, ha! :D Ca sa vezi!