Inghetata de visine

Vezi versiunea printabila

In "Mananc, slabesc si ma mentin..." (Editura Litera International, Bucuresti, 2009) este o reteta de inghetata de capsuni (pag. 231) pe care eu am modificat-o putin. :)



Am folosit:

- 500 g visine (IG=20) - evident, in carte sunt capsuni;

- 5 albusuri;

- 2 linguri fructoza* (IG=20) - in carte sunt 3;

- 200 g branza de vaci 0,2% grasimi (IG=30) - in carte sunt 100g;

- 2 linguri zeama de lamaie (IG=20).






Fructele trebuie facute piure, dar eu le-am pasat partial si am lasat si jumatati de visine la vedere... ;)
Recomandarea in carte este de a lasa produsul pentru 6-7 ore la congelator; eu l-am lasat doar vreo 3-4 ore... :b


Cu visine si "doar" 2 linguri de fructoza a iesit foarte dulce, deci tind sa cred ca este o eroare cu cele 3 linguri scrise in carte...



Mai este nevoie sa scriu ca este absolut delicioasa?! ;))

10 comentarii:

Flori spunea...

delicioasa....inghetata inca n-am facut. ce foto i-ai pus lui Monti...

Miutza spunea...

arata ff apetisant! nu are solzisori de gheata? ai fost f inspirata s-o faci cu visine ca oricum a cam trecut sezonul capsunelor. arata pur si simplu yummy :)

Nik26 spunea...

E foarte, foarte buna! Nu a facut gheata. :) A fost prima data cand am incercat o reteta de inghetata si chiar am fost uimita ce bine a iesit!

Laura spunea...

Pot sa pun cottage cheese cu mai multa grasime, avand in vedere ca nu gasesc altceva aici :(?
Sau altfel de branza ricotta sau mascarpone?

Nik26 spunea...

Cred ca poti sa incerci cu oricare dintre ele! :)

Anonim spunea...

Cum spunea Miutza, ai fost intradevar inspirata cu visinele, numai ca acum nu prea mai este o reteta "monti", daca ai citit cartiile lui el spune ca fructele nu pot fi amestecate cu nici un aliment. Exceptie fac doar capsunile, zmeura ,murele. in rte reteta este cu capsuni deoarece sunt printre putinele fructe care pot fi combinate cu alte alimente iar visinele nu fac parte din aceasta categorie:(

Nik26 spunea...

Da, in carti spune ca doar fructele cu o concentratie slaba de zahar, cu o putere de fermentare aproape de neglijat sau fructele preparate termic pot fi mancate dupa masa.
+
"Intrebarea nr.40: O prietena, care practica si ea metoda Montignac, m-a sfatuit sa nu mananc fructele ca desert dupa masa. Eu nu am luat niciodata aceasta precautie fara ca totusi sa remarc consecinte negative in eficacitatea metodei. Ce-i cu asta de fapt?
R: Anumite persoane au tendinta de a suferi balonari mancind fructe proaspete la sfirsitul mesei.Le este deci recomandat de a le manca pe stomacul gol cu 15 minute inainte de micul dejun sau alta masa. Fructele fierte, care au pierdut posibilitatea de a fermenta, pot in schimb sa fie consumate la sfirsitul mesei. Este de asemenea cazul fructelor rosii si alte "fructe de padure" (fragi, capsuni, afine...) al caror risc de a fermenta este inexistent, avand in vedere continutul lor foarte redus in zahar. Pentru cei care nu au probleme de aceasta natura, fructele al caror IG este compatibil cu metoda Montignac pot fi mancate proaspete sau fierte in orice moment al zilei."

(Sursa: http://doi4montignac.blogspot.com/)

Anonim spunea...

albusurile se bat cu branza sau separat.eu le/am batut impreuna si nu sa transformat in spuma

Nik26 spunea...

Salutare!

Albusurile se bat intai singure, apoi cu indulcitor (in faza asta ar trebui sa nu curga in momentul in care inclini castronul, ci sa fie ca un fel de bezea), apoi se adauga alte ingrediente.

Sper sa mai incerci si sa iti reuseasca!

:)

alinutzika spunea...

gatesti niste mancaruri grozave! Te-am adaugat in lista mea de blogroll. Daca iti face placere, viziteaza si blogul meu.