Cumparati produse traditionale romanesti!

Am trecut astazi pe la Targul cu produse traditionale din parcul Titan . :)

Nu am avut aparatul foto la mine (nu am fost asa inspirata ca si Bucatarul Maniac - mi-au placut foarte mult pozele sale ;) ), dar am facut acasa cateva poze cu cele cumparate.


Nu stiu daca va puteti da seama din poze, insa aceste produse sunt departe de orice se poate gasi in supermarket.

Ca pret pe kg ele sunt intre 40-60 lei, iar daca vi se par scumpe... mie mi se par enorm de scumpe acele mezeluri din supermarket care sunt undeva la 1/2 de pret fata de acestea, dar sunt pline cu chimicale!
(Si ce mi se pare si mai ingrijorator, in supermarket se gasesc si produse crud-uscate la preturi de 50-60 lei/kg, dar calitativ tot departe de ceea ce ar trebui sa fie!)
Nu e oare preferabil sa mancam 100 g de produs de calitate, decat 200 g de carne cu E-uri?!

Produsele cumparate de mine sunt de la:

- La Baciu (produse traditionale din Bucovina) - http://www.labaciu.ro/
- SC Toto SRL (produse traditionale din Maramures) - http://www.totocarmangerie.ro/


Vreau neaparat sa va arat o astfel de eticheta... Iar apoi va invit sa luati si sa cititi eticheta unui produs din carne din supermarket, chiar si pe cea a celui mai scump produs pe care il veti gasi acolo! Daca credeti ca multe dintre E-urile de pe eticheta sunt justificate prin faptul ca acel produs trebuie sa reziste mult mai mult timp pe raft... mai ganditi-va o data! Nu este chiar asa, nu toate au acest scop (mai ales in cazul produselor crud-uscate)!



De magiunul de prune Topoloveni nu stiu ce as putea sa mai zic... decat ca este tot ceea ce promit producatorii! La targ eu am dat 8 lei/borcan, iar in magazine stiu ca se gaseste cu 10 lei.



Gasiti informatii complete despre produs, cat si puncte de desfacere pe:
http://www.magiun-sonimpex.ro/produse_si_servicii.html


A fost o surpriza placuta sa gasesc si un stand cu verdeata (bio). Toate la 1 leu/bucata... ;)
Dupa cum se vede, ambalau produsele in pungi de hartie, insa abia acasa am realizat ca nu stiu cine le vindea... iar pe punga de hartie nu scrie nimic... :(
Daca voi afla cine sunt am sa revin sa scriu, daca aflati voi inainte, chiar va rog sa imi scrieti!



Aceste produse sunt gasibile si in afara unor astfel de targuri, dar greu...
Si in general am remarcat ca asemenea produse sunt foarte bine ascunse pe rafturile intermediarilor (cum este cazul magiunului)!

Daca noi, in loc sa alegem sa mancam mult si prost, vom alege sa mancam mai putin, dar de calitate... cu siguranta se va schimba situatia!



***




Produse traditionale de Sibiu se gasesc in Piata Morarilor.

Au preturi foarte bune - pe ceea ce se vede in poza am dat 40 lei (din ce am retinut, preturile oscileaza intre 20-30 lei/ kg). :)




***



Produse de la SC Toto SRL se gasesc la Naturalia. :)


Trebuie insa sa intrebati de ele pentru ca nu sunt asezate la vedere in frigidere. :(

10 comentarii:

Flori spunea...

Bravo! Ar trebui sa promovam aceste produse, sau macar un stil de viata sanatos cu produse naturale , nu porcariile din hipermarket. Chiar daca ai dat ceva mai mult pe mezeluri, merita toti banii. Ce sa zic, pofta buna!

Nik26 spunea...

Multumesc! :)

Monica spunea...

Si eu am vizitat ferma Topa, langa Sighisoara si am cumparat tot felul de bunatati bio, inclusiv dulceata de trandafiri. Am scris mai mult aici:
http://www.urbaniulian.ro/2009/07/20/am-vizitat-ferma-biodinamica-de-la-topa/
si despre protestul impotriva alimentelor importate, pline de chimicale:
http://www.urbaniulian.ro/2009/08/02/nimeni-sa-nu-intre-in-hipermarketuri-sau-in-banci-timp-de-15-zile/

Nik26 spunea...

Am citit cele scrise de tine si ma bucur de cate ori vad persoane interesate de ceea ce consuma si care vor sa faca ceva pentru imbunatatirea lucrurilor.
(Din pacate nu doar alimentele importate sunt pline de chimicale...)

Monica spunea...

Totul depinde de noi. Daca NOI nu mai cumparam produse chimizate, importatorii nu o sa le mai aduca, nu le convine sa piarda. Daca NOI crestem cererea de produse bio, producatorii romani vor creste oferta, importatorii vor mari importul la produse bio. Produsele bio din import sunt mai scumpe decat cele din Romania si uite asa sustinem productia romaneasca. Am citit pe internet ca Romania nu poate satisface cererea mare de produse eco, bio, la export. Nu stiu ce mai asteptam.

onaf spunea...

bravo, Nik!
cind am scris, anul trecut cred, pe culi despre mezelurile Toto de la Naturalia, majoritatea a ris in coltul gurii, asa ca pur si simplu mi-am vazut de treaba si n-am mai scris.
aici insa imi face intotdeauna placere sa intru, nu doar pentru ceea ce spui ci si pentru felul cum o spui. :)

Nik26 spunea...

;) Multumesc!
Ma bucur pentru ca treci pe aici, iar daca vrei sa adaugi ceva la cele scrise de mine... :D

onaf spunea...

Multumesc.
Totusi, nu simt nevoia de completari, tu ai scris tot ce trebuia - si foarte clar si frumos. :)

Sakura spunea...

:D
minunata postare
acu am vazut-o
informatii cat se poate de bune
:)
si merci de vizita
:)

Nik26 spunea...

Ha, ha! :D Ma bucur ca si pisicile sunt interesate de produse traditionale!