Chiftele din carne la cuptor

Vezi versiunea printabila

Din punctul meu de vedere, a face chiftele prajite este absurd. Se pot face foarte bine la cuptor - sunt extrem de gustoase, mult mai sanatoase... si e munca mai putina! ;)

Chiftele din carne de curcan:

- 700 g carne tocata din pulpa de curcan;
- 5 oua;
- 2 cepe albe nu prea mari (IG=15);
- o legatura patrunjel (IG=5);
- 1/2 legatura marar (IG=15);
- 7 catei de usturoi (IG=30);
- sare de mare si piper mozaic (IG=5).



Eu am folosit 5 oua, dar ar fi fost suficiente si 4. :b Cu 5 a iesit compozitia prea moale.
Patrunjelul si mararul e preferabil sa fie foarte bine alese de codite, sa ramana doar frunzele.



Am tocat marunt ceapa, usturoiul si verdeata si le-am amestecat cu carnea, ouale si condimentele.



Am format chiftelutele si le-am asezat direct in tava mare de la cuptor.
Chiar si cea mai slaba carne are suficienta grasime incat sa se faca foarte bine la cuptor, deci nu este nevoie nici macar sa fie unsa tava cu ulei.



Am lasat chiftelele la cuptor pentru aproximativ 35-40 minute, la foc mic.
Au iesit 25 de chiftele din aceste cantitati.




*



Chiftele din carne de vitel:

- 400 g carne tocata de vitel;
- 2 oua;
- o ceapa alba marisoara (IG=15);
- o legatura patrunjel (IG=5);
- 1/2 legatura marar (IG=15);
- 4 catei de usturoi (IG=30);
- sare de mare si piper mozaic (IG=5).



Am tocat verdeata, ceapa, usturoiul si le-am amestecat cu carnea, ouale si condimentele.



Au iesit 16 chiftelute.
Cele mai potrivite vase sunt cele de sticla inclusiv pentru chiftele. :D Orice carne isi va lasa putina grasime in vas, iar in cazul vasului de sticla aceasta nu se lipeste, nu se arde si e foarte usor de curatat. ;)



Au stat la cuptor timp de 40-45 de minute, la foc mic.



Mie cel mai mult imi plac cele din carne de curcan. :)




Ies foarte bine la cuptor si chiftelele din carne tocata de piept de pui. :)

6 comentarii:

Flori spunea...

o bunatate! am incercat si eu chiftelute de pui la cuptor,bune-bune. mi-ai facut pofta,harnicutzo!

Nik26 spunea...

Pai, daca nu ti-e groaza sa aprinzi cuptorul pe caldura asta, poate mai faci! :D Eu fac multe si apoi le depozitez intr-o cutie inchisa la frigider si tin foarte bine.

Miutza spunea...

Eu am facut chiftelute doar de 2-3 ori in viata mea, apoi am abandonat ideea din cauza prajelii lor in tigaia cu ulei. Cand am aflat de ideea cu chiftelutele la cuptor mi-am zis ca e momentul sa-mi iau o masina de tocat carne sa le fac si eu :). Inca nu mi-am luat una dar nu e timpul pierdut.
arata foarte bine chiftelutele tale :)

Nik26 spunea...

Daca ai un robot de bucatarie, cred ca poti toca carnea si in el... eu zic ca sunt mai gustoase la cuptor. ;)
Nu e una dintre acele situatii in care trebuie sa te multumesti cu ceva mai putin gustos, doar pentru ca se presupune ca metoda e mai sanatoasa! :) Ci chiar sunt mai bune!

Anonim spunea...

Am folosit carne de pui si asa cum ai spus nu am uns tava....si s-au lipit.Pe viitor o sa ung tava si daca ies prea grase le pun pe un servetel de bucatarie.
Multumim pentru reteta.

Nik26 spunea...

Imi pare rau. :( Depinde probabil si de materialul din care e facuta tava si de cata grasime are carnea...