Tarta cu branza

Vezi versiunea printabila

Am folosit:

* pentru blat:

- 400 g faina de soia (IG=25);
- 200 g unt;
- 7 linguri apa;
- 2 lingurite busuioc uscat (IG=5).


*pentru umplutura:

- 500 g branza proaspata de vaci (slaba) (IG=30);
- 250 g telemea ceva mai sarata (IG=30);
- 4 oua;
- 3 fire marar proaspat (IG=15);
- 8 rosii chery (IG=30);
- piper mozaic (IG=5).

Am amestecat bine faina cu untul (la temperatura camerei) si busuiocul si am adaugat treptat cele 7 linguri de apa (faina de soia absoarbe ceva mai multa apa).
In loc de faina de soia se poate folosi si faina de naut (IG=35), iar blatul va iesi putin mai crocant.


Am intins aluatul (destul de sfaramicios) direct in forma unsa si tapetata si am pus tava la rece.

Am amestecat branza de vaci cu telemeaua rasa, ouale si mararul tocat - este important ca branzeturile sa fie bine scurse de zer.


Am asezat rosiile si umplutura pe tarta, am rasnit putin piper peste si le-am lasat in cuptorul preincalzit pentru 50-60 de minute, la foc mic.


Nu am adaugat sare nici in aluatul de tarta, nici in umplutura, telemeaua a fost destul de sarata.


Iar rosiile, pentru ca nu au fost taiate si-au pastrat tot sucul in interior. :)


Chiar am fost foarte multumita de rezultat, mi se pare cu mult mai buna decat o simpla placinta cu branza. ;))


* Vasele si foliile din aluminiu, recipientele si pungile din plastic nu sunt sanatoase daca sunt introduse in cuptor (nici orice alt vas din teflon care prezinta zgarieturi, vase cu smalt sarit etc).
Aveam forma din aluminiu (pe care am apucat sa o folosesc de 2-3 ori), dar am aruncat-o dupa ce am facut aceasta tarta si am cumparat una din sticla. Sticla este foarte sigura, rezistenta, practica si chiar ieftina!
(Pe tava din aluminiu am dat anul trecut aproximativ 10 lei, pe cea din sticla am dat acum 20 lei; mai ieftin si mai sigur de atat nu stiu daca se poate... ;))

5 comentarii:

Flori spunea...

se noteaza si se presteaza. delicios! te asteapta 2 premii la mine. te puppp!

Nik26 spunea...

Multumesc! :)

drawforjoy spunea...

Exact pe gustul meu: sanatos si delicios. Dar pretul pentru o asemenea tarta este mare si se cheama rabdare(pentru mine) :)

Nik26 spunea...

Multumesc! :)
Iti trebuie putina rabdare la partea cu blatul... ;) Dar ai putea sari peste blat! :D Daca pui oua, se leaga perfect... si o sa fie un fel de budinca!

Anonim spunea...

In Vatra Luminoasa 52 este deschis de ceva timp, program zilnic, un magazin "cosu' cu bucate" numai cu produse traditionale din Bucovina. Preparatele din carne si produsele lactate se aprovizioneaza de doua ori pe saptamana direct de la producatorii asociatiei "Produs in Bucovina". MERITA VIZITAT pentru produse, preturi si atitudinea deosebit de primitoare a personalului.