Pizza Margherita

Vezi versiunea printabila


Ingrediente folosite (pentru o pizza mare):


- o cana si 1/2 faina integrala de grau (45-IG-50);

- 1/2 cana apa;

- sare cu verdeturi (in lipsa de oregano si busuioc :b IG=5);

- suc de rosii (IG=35) + cateva picaturi de sos iute;

- cascaval.





Am amestecat faina cu apa si putina sare cu verdeturi (fara drojdie :D) si am intins foaia foarte subtire direct in tava.

Pentru scaderea IG se poate combina faina cu tarate (IG=15) - se poate merge pana la o proportie de 50%-50% intre ele, in grame (pentru o rezultanta glicemica cat mai mica), doar ca foaia va fi ceva mai greu de intins. Detalii se gasesc pe "Sezatoarea montignacilor"; acolo s-a discutat multi ani pe aceasta tema, iar ideea au dezvoltat-o fetele cu experienta in materie de "Monti"! :)


Am pus blatul in cuptorul preincalzit pentru 10 minute (la foc mic), apoi am adaugat sucul de rosii amestecat cu sosul iute, putina sare cu verdeturi si am pus pentru inca 10 minute in cuptor; am adaugat casacavalul ras si am mai lasat-o maxim 5 minute in cuptor... si GATA! :)




Pentru ca blatul nu are drojdie este necesar sa fie bagat intai singur la cuptor pentru 10 minute, altfel risca sa nu se mai faca, inmuiat fiind de sucul de rosii.



Rezultat: o pizza cu blat subtire, dar suficient de fraged! :) Blatul poate iesi crocant daca la inceput, in loc de acele 10 minute, este lasat 15-20.



Important: eu am folosit azi sarea cu verdeturi de voie, de nevoie, dar orice pizza are cu adevarat gust de pizza daca se folosesc oregano si busuioc.



*


Varianta de blat cu:

- 200 g faina integrala de grau (IG=50);

- 200 g tarate fine de grau (IG=15);

- o cana cu apa (250 ml);

- sare de mare, busuioc si oregano (IG=5).

Am urmat exact aceeasi pasi ca si la blatul facut doar din faina integrala, iar de aceasta data foaia a iesit exact cat toata tava mare de la cuptor. Aluatul nu iese la fel de elastic, deci foaia nu are cum sa iasa la fel de subtire.
In imagine: in stanga e foaia intinsa cruda, iar in dreapta dupa cele 10 minute de stat la cuptor.



In acest mod rezultanta glicemica a blatului are valoarea (aproximativa) 32.5.
Pentru cei ce folosesc ca masura cana si nu cantaresc materia prima: taratele fine au volum dublu fata de faina.
Am pus condimente si in blat si pe blat. Cand se folosesc tarate (in cantitate mare) chiar e preferabil sa puneti in aluat condimente pentru ca taratele dau un gust amarui si devine mai putin sesizabil astfel.



Am pus cateva masline negre (IG=15), cateva fire de muschiulet uscat si ceva mai mult cascaval. :)

1 comentarii:

alinutzika spunea...

Mie imi place foarte mult pizza cu blat din faina integrala+tarate. Chiar si sotul meu a mancat si i-a placut: bineinteles, nu i-am spus ca e dietetica, altfel nu o manca nici gand.
Eu incerc sa mananc cat mai natural si sper sa reusesc, desi trebuie sa prepar tot cate "2 randuri" de mancare: una pt mine, una pt sotul meu si piticul nostru.