Fursecuri cu scortisoara


Vezi versiunea printabila

Ingrediente:

- o cana faina de soia degresata (IG=25);
- 150 g unt;
- 2 oua;
- 3 linguri fructoza* (IG=20);
- 2-3 picaturi esenta de rom**;
- o lingurita scortisoara (IG=5).



Intai am amestecat untul cu 2-3 linguri de apa fierbinte.
Separat am batut spuma (cu un strop de sare) albusurile, apoi am adaugat pe rand: fructoza, galbenusurile, esenta de rom. La aceasta compozitie, batuta bine, am adugat si untul topit, faina de soia si scortisoara.

Compozitia astfel obtinuta am pus-o direct in tava (eu m-am ajutat de o pungulita mica in care am pus compozitia si pe care am gaurit-o la un capat :b), in "gramajoare" foarte mici. Este important sa fie micute fursecurile pentru ca altfel se vor arde la exterior si nu se vor face in interior.
Le-am lasat la cuptor pentru aproximativ 25 minute, cu focul la minim, pe grilajul din mijloc al cuptorului.
Eu le-am pus direct in tava din sticla si nu a fost nevoie sa ung tava; le-am scos din cuptor cand erau gata racite si s-au desprins de tava fara probleme. :)


Rezultatul: 30 de (mini)fursecuri foarte fragede, cu gust de scortisoara! :)







** Esenta de rom = apa, propilenglicol, aromatizanti, coloranti: caramel. (Conform eticheta!)
Conform "Biblia alimentara" - Gheorghe Mencinicopschi:

"Propilenglicol = E 1520 = Agent de umectare, dispersie, indulcitor artificial. Obtinut din petrol. Se utilizeaza si ca antigel in radiatoarele motoarelor, dar si la fabricarea pastelor de dinti, creme, cosmetice, guma de mestecat, ciocolaterie. Produce stari depresive ale sistemului nervos central, este neurotoxic, cardiotoxic. In contact cu pielea produce dermatite. NU ESTE RECOMANDAT CONSUMUL."

Caramel = E 150 - poate fi de 4 tipuri (pe esenta nu se specifica tipul!), este obtinut prin incalzirea controlata a glucidelor alimentare si CONSUMUL FRECVENT NU ESTE RECOMANDAT.

De cand am citit aceste lucruri folosesc esente extrem de rar... :)

12 comentarii:

Antzu' spunea...

uite ca acum merge sa dau comment, imi plac cum arata sunt tentate cu prima ocazie cand mie pofta de ceva dulce am sa le fac!te pup

Nik26 spunea...

Sa ai grija ce faina de soia folosesti! Eu pana acum am incercat 3 feluri, dar cea mai buna pentru dulciuri mi se pare asta degresata de la SanoVita... nu are un gust anume, deranjant si este f. fina. :)

Anonim spunea...

Daca tot vb de IG, dc nu treci IG si la unt? :)) O avea faina de soia IG=25 si fructoza IG=20 dar cu untul ( IG > 55 ) n-ai facut nimic. Daca tot ai inceput sa treci indicii glicemici fa-o pana la capat nu numai ce-ti convine...

Nik26 spunea...

Pentru anonim:
"Lipidele sunt materii grase care sunt continute in alimente. Aceasta categorie cuprinde uleiuri, unt, untura, smantina. Majoritatea alimentelor sunt combinatii de glucide, lipide si proteine, dar cantitatea dominanta dintr-unul sau altul din cele trei elemente este cea care va conduce la clasificarea intr-o anumita categorie." (vezi intrebarea nr. 31 - http://doi4montignac.blogspot.com/!)

Anonim spunea...

Da dar principiul de baza al acestui "regim" este evitarea consumarii unei mese care contine si glucide si lipide. Mesele trebuie sa fie ori glucido-proteice si lipide in cantitate f mica sau deloc, sau protido-lipidice. Asa ca degeaba aceste fursecuri contin glucide cu IG scazut, sunt bogate si in lipide si in glucide, iar fibre pauza.... Pofta buna la ingrasat!

Nik26 spunea...

"Intrebarea nr. 10: Am citit cartile lui M. Montignac si nu inteleg foarte bine cum sa asociez diferitele alimente intre ele. Se vorbeste de diferite tipuri de mese, dar care sunt alimentele care pot fi efectiv integrate la aceste mese?

Raspuns: Metoda Montignac are ca principiu fundamental consumul de glucide cu un index glicemic mic si mai ales foarte mic care antreneaza raspunsuri glicemice si insulinice foarte mici. Aceasta are drept consecinta benefica prevenirea ingrasarii si evitarea hipoglicemiilor reactionale.

Regulile fundamentale de urmat in cadrul metodei Montignac sunt urmatoarele:
- In FAZA 1 sunt doua tipuri de mese posibile:
* mese echilibrate protido-lipidice: continand proteine, grasimi (carne, oua, branza, uleiuri...) si glucide. In acest caz glucidele ar trebui sa aiba un IG inferior sau egal cu 35.

* mese protido-glucidice: daca glucidele au un IG cuprins intre 35 si 50, nu poate fi consumata nici o grasime in cursul acelorasi mese, in afara de peste fiert la abur. La aceasta masa, lactatele eventuale trebuie sa fie de asemenea fara grasimi.

- In FAZA 2, echilibrul alimentar al meselor (proteine, lipide, glucide) poate contine toate glucidele al caror IG este inferior sau egal cu 50.

Lista actualizata a IG-ului alimentelor este cea disponibila pe site-ul internet si actualizata regulat, in functie de noile studii stiintifice publicate.

Aplicarea acestor principii nu va putea garanta rezultate satisfacatoare decat daca ansamblul metodei Montignac este urmat corect, dupa ce metoda va fi fost bine inteleasa."
(http://doi4montignac.blogspot.com/)

Anonim spunea...

Mda, nu stiu de unde ai luat tu raspunsurile astea, eu am cartea in care scrie exact ca daca masa este protido-lipidica nu trebuie sa contina glucide( sau sa contina f f puntine) si daca este glucido-poteica sa nu contina grasimi. In toate cazurile IG trebuie sa fie scazut...

Nik26 spunea...

Cred ca am scris destul de clar de fiecare data: http://doi4montignac.blogspot.com/!!! Acolo sunt "INTREBARI SI RASPUNSURI MONTIGNAC" (raspunsurile sunt date de Montignac si a lui echipa pentru ca intrebarile au fost puse pe http://www.montignac.com/en/index.php, adica site-ul oficial!!!).
Nu este suficient sa ai o carte (pe care fara suparare, dar se vede clar ca nu ai citit-o!). Montignac a scris mai multe carti, nu doar una, iar pentru a fi la zi cu informatiile trebuie sa consulti si site-ul oficial.
Oricum, e foarte interesant ca desi ti-am scris de fiecare data sursa citatelor, nici nu te-ai obosit sa verifici ce si cum...

Anonim spunea...

da, de fiecare data ai trecut la sursa citatelor acel blog pe care l-am verificat, te-am intrebat doar de unde ai luat tu raspuns-urile alea pentru ca una scrie in carte si alta in blog, nu incerc sa ma contrazic cu tine. Stai linistita ca am citit cartea si nu doar o data (cea mai recenta) si oricum nu are nici o legatura cate carti a scos ca nu cred ca se contrazice singur( intr-o carte sa scrie ceva si in urmatoarea sa scrie altceva) asa ca orice carte a lui as fi citit-o tot aia reiese din fiecare pentru ca metoda este una singura! si daca vrei, o sa fac cumva copi dupa ce scrie in carte si iti trimit sa te convingi!

Nik26 spunea...

Multumesc, am toate cartile. :)

Anonim spunea...

Anonim nr.1 , daca ai citit toate cartile, ce vrei de la acest blog? inteleg ca poate vrei sa ajuti, dar tonul tau este cam arogant. mai verifica putin si ortogrfia "copii" este pluralul corect de la copie.

Anonim spunea...

pentru "anonim":

...sunt curioasa unde ai citit tu in carte ca untul are IG>55...pagina...?!...ca nu e sanatos...da....asta e altceva..dar in rest...ar trebui sa lasi atitudinea asta de atotstiutoare...