Delicios si natural: Snacksuri trase in ciocolata cu lapte si caramel!

Absolut delicioase!

Continut:

- folosite pentru snacksuri - cartofi, uleiuri vegetale (evident hidrogenate), faina (alba) de grau, sare (clorura de sodiu), zahar (zaharoza), potentiatori de gust si de aroma E 621 – glutamat monosodic si E 631 – inozinat disodic, E 627 – guanilat disodic, glucoza din grau, maltodextrine, proteine hidrolizate din soia si din porumb, acidifiant E 262 – diacetat de sodiu, E 1420 – amidon modificat din capioca, arome naturale si indentic naturale (adica artificiale);

- folosite pentru ciocolata cu lapte si caramel: zahar, unt de cacao, zahar invertit lichid (amestec de glucoza-fructoza), masa de cacao, lapte praf integral, ulei vegetal hidrogenat (margarina), sirop de glucoza, zer praf dulce, grasime vegetala, lapte praf degresat, lactoza, E 420 - indulcitor sorbitol, unt din lapte, emulgatori (E 322 – lecitina din soia, E 475 - poliricinoleat depoliglicerina), sare (clorura de sodiu), agent de umezire (E471 - glicerina monostearat), aromatizant (vanilina artificiala), agent de afanare (bicarbonat de sodiu), aroma natural identica (din nou artificiala).

Va intrebati unde il puteti gasi? Pai ma gandesc sa il scot eu pe piata! Pt. ca: snacksurile sunt fantastice, ciocolata cu lapte si mai si... deci ar putea ca aceasta combinatie sa fie mult superioara, nu?!

O clipa m-am gandit ca nu o sa trec de Institutul de cercetari alimentare pentru ca legea cica impune un minimum de analize... si nu stiu... parca sunt un pic cam multe chimicale?!
Ei bine, nu! Am aflat asta cu bucurie (ca doar vreau sa ma imbogatesc producand acest „aliment”)! Daca ma simt originala, nu e nimeni care ar putea sa ma opreasca sa scot pe piata un produs (oricat de aberant ar fi el!) si cu un pic de reclama in care il voi putea promova linistita ca fiind si natural, nu doar delicios... afacerea e deja una infloritoare! Iar reclama mincinoasa o sa fie insotita de mostre gratuite pentru a dovedi ce nou gust fantastic am scornit eu si pentru a crea o nevoie inexistenta, aceea de snacksuri cu ciocolata!

Ca sa aduc pe piata reteta mea trebuie sa am un standard de firma pe care voi fi apoi obligata sa il respect. Deci asta e: daca standardul meu de firma spune ca acest mega-fantastic produs, ca sa fie asa delicios, trebuie sa contina ce am insirat eu mai sus... ghinionul consumatorului care este sclavul gustului si eventual al pretului mic! Nu conteaza ca imbolnavesc populatia incet, dar sigur (care si daca citeste eticheta oricum nu o va pricepe!), important e doar sa nu mori imediat de la produsul meu.

Bat campii? De ce? Doar pentru ca am citit 2 etichete oarecare (pe care mai sus le-am transcris doar partial!!!) si inspirata de ele ma gandesc sa fac si eu ce fac toti: un alt produs si mai si?! Sau poate inca isi mai imagineaza cineva ca exista vreo institutie care ar vrea sa opreasca sirul nesfarsit al alimentelor ce ne imbolnavesc?
Ca sa va lamuriti cum stau lucrurile, urmariti/ascultati urmatoarea emisiune despre calitatea produsului si standardul de firma: Traieste sanatos - invitati prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi si Bibiana Stanciulov .

Eu, pentru a intelege etichetele de mai sus, am avut nevoie de Biblia alimentara a domnului Mencinicopschi. Asa am aflat ca cele 2 produse care m-au inspirat pe mine nu trebuie consumate de femei insarcinate, copii, adolescenti, batrani, bolnavi... iar daca printr-o minune esti adult sanatos... sunt evidente urmarile pe termen lung. Insa cum bine spune dl. Mencinicopschi: daca nu intelegeti trei ingrediente de pe eticheta, nu cumparati produsul.

PS: Recunosc ca nu sunt la curent cu ceea ce e nou pe piata in materie de snacksuri si ciocolata si sper ca nu exista deja pe piata produsul "Snacksuri trase in ciocolata". :)

2 comentarii:

Antzu' spunea...

ai mare mare dreptate!pur si simplu te sperii cand citesti pe etichete, iti vine sa nu mai mananci nimic, dar ce sa faci?asta e lumea in ziua de azi, noi nu putem decat sa alegem cel e mai bun pentru sanatatea noastra (daca avem de unde alege!!!)!te pup

Nik26 spunea...

Cred ca daca am citi etichetele si am alege ce trebuie, nu ar mai fi pline cu chimicale rafturile... Insa daca arunci o privire in jur, vei vedea ca majoritatea se uita cel mult la termenul de valabilitate... :(