Pandispan

Vezi versiunea printabila

Mama mea are urmatoarea reteta de pandispan: 7 oua, 7 linguri zahar, 7 linguri faina. Desert simplu si imposibil de ratat. :)

Pentru ca zaharul (indiferent de culoare!) are IG = 70, iar faina alba are IG=85, am adaptat reteta astfel:

- 12 oua;
- 6 linguri fructoza* (IG=20);
- 18 linguri faina de soia degresata (IG=25);
- o lingurita de cacao (IG=20);
- coaja rasa de la o lamaie;
- cateva nuci (IG=15).

Am folosit aceste cantitati pentru ca am utilizat o tava mare de cozonac.
Din moment ce se pun 6 linguri de fructoza (pentru ca este de aproape 2 ori mai dulce decat zaharul), trebuie compensat cu faina pentru a nu avea o compozitie mult prea subtire, caz in care pandispanul se va lasa foarte rau dupa coacere.
Faina de soia degresata e foarte buna pentru dulciuri pentru ca ele vor iesi cu o textura ca de buretel, dar foarte fine.


Intai se bat albusurile reci cu un strop de sare, pana se intaresc perfect, apoi se adauga fructoza si se mai bat putin.


Se amesteca apoi si cu galbenusurile si faina de soia, dar inainte de a pune coaja de lamaie si nucile, trebuie puse separat cateva linguri din aceasta compozitie. Acestea (in cazul meu au fost 6 linguri de compozitie) vor fi amestecat cu o lingurita de cacao si turnate direct in tava peste restul compozitiei.


Tava a fost unsa cu un strop de ulei si tapetata tot cu faina de soia, iar compozitia a fost introdusa in cuptorul preincalzit pe gratarul de jos, la temperatura minima.


Se lasa aproximativ 25-30 de minute, in permanenta la foc minim pentru ca faina de soia si fructoza se ard foarte usor. Eu il incerc cu scobitoarea dupa 20-25 de minute; daca nu are compozitie lipicioasa pe ea, inseamna ca e gata. :)



0 comentarii: