Lungul drum pana la Michel Montignac

 Sunt una dintre acele persoane care au inceput sa tina diete inca din adolescenta pentru ca au avut de slabit cateva kilograme... la inceput erau 2-3, apoi de la minunatul sir de diete cu efect yo-yo... s-au adunat muuulte kilograme in plus... reale, nu doar impresii!
 Si nu am tinut doar diete, am cumparat si pastile, diverse aparate... am mers si la nutritionist... am si verificat cu aparat de ultima ora cate calorii consuma corpul meu... ce pot spune... am luat totul la rand!
 Nu o sa spun neaparat ca sunt toate inutile, Dar... pe termen lung: nu duc nicaieri fara schimbarea stilului de viata!
 Cred ca cei care doresc sa fie slabi Maine (sau in cel mai bun caz peste 2 saptamani - o luna!), chiar nu vor sa auda de "schimbarea stilului de viata"! De ce?! Pentru ca nu au timp! Cred ca dorinta de a fi slab este atat de mare incat nu te mai lasa sa vezi lucrurile logic si ajungi sa crezi in toate tampeniile care promit imposibilul!
 Eu pot spune ca, indiferent ca eram sau nu la dieta, gandul meu era in permanenta la kilogramele mele... si ce ironie, cu cat ma chinuiam mai mult si ma gandeam doar la ele... se adunau... si se adunau...

 Intr-o zi am vazut-o pe Teo Trandafir vorbind despre faptul ca a trecut de la hipocaloric la ceva nou si... slabeste, mancand (visul oricarui gras, nu?! :D)! Si asa am cautat cartea "Mananc, deci slabesc", autor Michel Montignac.
Din 15 octombrie 2008 am devenit o "montignaca". :D
Iar din 15 noiembrie 2008 am devenit si nefumatoare!
 Montignac nu propune un regim de slabire, ci un stil de viata! Unul sanatos!
 Si contrar parerilor jurnalistilor care scriu un articol documentandu-se mai putin decat ar face-o pana si un scolar de clasa a V-a, Michel Montignac nu promoveaza consumul de grasimi, nu interzice sportul... a... si sa nu uit! Dieta Montignac nu inseamna dieta disociata!
 Indicii glicemici (IG/GI) sunt cei care constituie de fapt fundamentul de bază al principiilor nutriţionale ale lui Michel Montignac.

 Iar in ceea ce priveste IG... si domnul Profesor Doctor Gheorghe Mencinicopschi, Director al Institutului de Cercetari Alimentare, in "Biblia alimentara", mentioneaza - in introducerea referitoare la calitatea alimentelor - faptul ca nu este recomandat consumul de alimente cu index glicemic > 39! Iar acest lucru se refera la o viata sanatoasa, nu la un regim de slabire!

Pentru mine kilogramele nu mai sunt o obsesie.
Pentru mine, stilul de viata sanatos vine cu un bonus: mai putine kilograme!

 Cine vrea sa stie ce inseamna "Metoda Montignac" sau mai bine spus... ce inseamna un stil de viata sanatos, ar trebui sa citeasca cartile lui Michel Montignac. Nu va mai luati dupa toate articolele care bat campii pe aceasta tema, judecati cu mintea voastra!









"Sunt mereu profund întristat când întâlnesc o persoană care pretinde că a ţinut , cum îl denumeşte ea impropriu, a pierdut 10 kg fără probleme şi a pus apoi la loc jumătate. Este vorba invariabil de o persoană care n-a citit niciodată cartea mea, dar care este foarte mulţumită de a urma câteva principii de bază, izolate de context. Aplicarea acestor principii fără a le gândi poate permite obţinerea de rezultate rapide, dar o dată ce se atinge acest stadiu, dacă nu se va urma , înţelegându-se de ce s-a pierdut în greutate, va apare foarte natural tentaţia de a reveni la vechiul mod de alimentaţie. Aceleaşi cauze produc aceleaşi efecte..."
("Metoda Montignac pentru femei", Michel Montignac)

2 comentarii:

Flori spunea...

m-ai convins! am cartea, dar o cam ocolesc.chiar ca ma apuc de studiat si aplic monti.am avut si eu experiente cu diete fel de fel+pastile "minune".daca nu ma decurc te mai "barai" cu intrebari.
weekend placut!

Nik26 spunea...

:) Ma bucur daca vrei sa-ti schimbi stilul de viata si sunt alaturi de tine! Iar tu esti dintre cele cu talent in bucatarie, deci cred ca o sa iti fie si mai usor - va trebui doar sa transformi un pic retetele!
Daca esti pusa pe treaba, dupa carti, sa citesti si raspunsurile de pe http://doi4montignac.blogspot.com/ - clarifica multe!
Si poti intra si la sezatoare - http://www.culinar.ro/forum/continut-pagina/12778/Sezatoarea-montignacilor/pagina/6100/! Acolo o sa gasesti fete cu si mai multa experienta decat mine, pentru ca unele tin de cativa ani Monti. :)