Drob din pui

Vezi versiunea printabila

Acesta este pentru mine "adevaratul drob" pentru simplu motiv ca acesta este modul in care face mama mea drobul an de an. Este dovada cea mai buna ca "Mancare ca la mama acasa!" nu inseamna decat ca fiecare dintre noi considera ca cea mai buna reteta este aceea cu care a fost obisnuit. :)

Am folosit de aceasta data urmatoarele cantitati:

- 700 g ficatei de pasare;
- 400 g amestec inimioare cu pipote de pasare;
- 1 legatura ceapa verde (IG=15);
- 2 legaturi usturoi verde (IG=30);
- 1 legatura mare patrunjel (IG=5);
- 1 legatura mare marar (IG=15);
- 10 oua - 9 in compozitie, 1 deasupra;
- piper mozaic si sare dupa gust (IG=5).

Cred totusi ca organele (proaspete, nu congelate!) ar fi mai bine sa fie in cantitati aproximativ egale, insa daca preferati sa simtiti mai mult gustul de ficatei... puteti face ca mine. :) Evident, puteti varia cantitatile si la verdeata, in functie de aroma preferata, dar ouale trebuie sa fie multe pentru ca altfel nu va putea fi taiat felii drobul.


Organele bine curatate si spalate le-am pus la fiert in apa clocotita cu putina sare, intai pipotele si inimioarele pentru vreo 45 minute pentru ca se fierb mai greu, apoi am adaugat ficateii si le-am mai lasat pe toate inca vreo 25 minute.
Am tocat verdeata, apoi am tocat marunt si organele, le-am amestecat pe toate cu ouale si le-am condimentat.
Am folosit o tava mare de cozonac, unsa cu putin ulei si tapetata cu faina de naut.

Ar trebui lasat la cuptor la foc mic cam 40-50 de minute, daca il vreti mai auriu.
Eu l-am lasat ceva mai mult. :D

Cel mai bine este sa fie scos din tava dupa ce se raceste bine. Chiar daca are multe oua, pana nu e complet racit nu poate sa fie taiat perfect si risca sa se faramiteze.

Concluzie: desi aceasta e reteta, cred ca tot mama il face mai bun! :D

0 comentarii: